راهنمای خرید اسپرسو ساز

بازدید: 193 بازدید
سه رنگ اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM 302

با مطالعه راهنمای خرید اسپرسو ساز، می‏توانید خریدی آگاهانه داشته باشید تا در نهایت آرامش یک فنجان اسپرسو را به راحتی در خانه تهیه کنید. دستگاه اسپرسو ساز برای دم کردن یک قهوه غلیظ و خوش طعم به نام اسپرسو استفاده می‌شود که با آب جوشیده تحت فشار حداکثر طعم را از دانه‌های قهوه به دست می‌آورد. دستگاه اسپرسو ساز در طیف وسیعی از برندها و مدل‌ها طراحی و تولید می‌شود، از دستگاه‌های دستی گرفته تا تمام اتوماتیک. در ادامه نکات مهم را برای خرید اسپرسو ساز بررسی خواهیم کرد.

نوع دستگاه اسپرسو ساز

اولین نکته در خرید اسپرسو ساز این است که کدام دستگاه را باید انتخاب کنید. دستگاه‌های اسپرسو ساز در سه مدل تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از دستگاه‌ها دارای مزایا و معایبی هستند و شما باید با توجه به اهداف خود یک دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

دستگاه تمام اتوماتیک

تنظیمات از پیش تعیین شده، یک ویژگی منحصر به فرد در دستگاه تمام اتوماتیک اسپرسو ساز است تا با فشردن یک دکمه بدون هیچ گونه زحمت اضافه، آماده سازی اسپرسو شروع شود. در این نوع از دستگاه‏ها کنترل دستی بر روی قطعات کاملا حذف می‏شود و دستگاه به طور اتوماتیک با توجه به برنامه‏‌های تعیین شده، نوشیدنی‏‌های مختلف را آماده می‏کند. حتی آسیاب کردن دانه‏‌های قهوه کاملا اتوماتیک انجام می‏شود، در این دستگاه‎ها قطعه آسیاب وجود دارد تا عطر و طعم دانه‌‎های قهوه بیشتر حفظ شود. ایجاد کف شیر نیز از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است که به کاربر این امکان را می‌دهد به راحتی شیر را برای انواع نوشیدنی لاته و ماکیاتو آماده کند. کف ساز، یک فوم مخملی لذت بخش را آماده می‌کند تا بتوانید انواع نوشیدنی‌های خامه‌ای را با کیفیت بالا بدون هیچ زحمتی آماده کنید.

دستگاه نیمه اتوماتیک

دستگاه‌های نیمه اتوماتیک دارای آسیاب نیستند و باید دانه‌های قهوه را به طور جداگانه آسیاب، سپس استفاده کنید. عصاره گیری از دانه‏‌های قهوه، توسط کاربر انجام می‏شود و به دلیل اینکه یکی از مراحل مهم در تهیه اسپرسو است، مهارت حرف اول را می‎زند. اگر عصاره گیری سریع انجام شود طعم اسپرسو چندان رضایت بخش نخواهد بود و در مقابل اگر عصاره گیری به کندی انجام شود، نوشیدنی اسپرسو طعم بسیار تلخ خواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت در دستگاه‌های نیمه اتوماتیک مهارت کاربر نقش بسیار مهمی دارد. میزان خطای کاربر باعث می‌شود تا یک اسپرسو با طعم متفاوت تهیه شود. با دستگاه نیمه اتوماتیک می‌توان انواع نوشیدنی‌هایی که نیاز به شیر دارند را نیز تهیه کرد که این فرایند تحت کنترل باریستا انجام می‌شود. هرگونه خطای باریستا باعث می‌شود که فوم شیر کیفیت لازم را نداشته باشد، به این معنا که می‌تواند بیش از اندازه رقیق یا غلیظ باشد. اگر در تهیه اسپرسو مهارت کافی دارید، دستگاه‌های نیمه اتوماتیک را برای خرید انتخاب کنید.

دستگاه دستی

دستگاه اسپرسو ساز دستی این امکان را می‌دهد تا بتوانید کنترل کاملی بر تمام فرایند تهیه اسپرسو در اختیار داشته باشید. آن‌ها به طور کلی قابلیت زیادی ندارند. مخزن آب باید به طور جداگانه از آب پر شود و در جای خود قرار گیرد. دانه‌های قهوه را باید در قطعه ای به نام پرتا فیلتر قرار دهید. برای ایجاد فشار برای عبور داغ باید اهرم را به صورت دستی به پایین بکشید تا آب داغ بتواند وارد فیلتر شده و یک شات خوشمزه از اسپرسو را آماده کند. بنابراین برای ایجاد یک فشار ثابت در طی فرایند آماده‌سازی اسپرسو فشار لازم باید توسط نیروی انسانی اعمال شود، ممکن است در ابتدای کار ایجاد یک فشار ثابت در طی فرایند آماده‌سازی نوشیدنی کار سخت و دشواری باشد، اما با مرور زمان و استفاده مداوم، مهارت ایجاد فشار ثابت برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. از مزیت این دستگاه این است که شما می‌توانید یک فنجان اسپرسو را با ترجیحات شخصی خود آماده کنید. آن‌ها عملکرد بسیار ساده‌ای دارند و بدون هیچگونه مکانیزم عملیاتی پیچیده می‌توان در خانه از آن‌ها استفاده کرد. برای علاقمندانی که ترجیح می‌دهند اسپرسو را در خالص‌ترین شکل ممکن بدون هیچگونه افزودنی از جمله شیر آماده کنند، این دستگاه می‌تواند انتخاب بسیار عالی باشد.

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM 2033 با نمایش صفحه دیجیتال

ابعاد دستگاه اسپرسو ساز

ابعاد دستگاه اسپرسو ساز را به هنگام خرید در نظر بگیرید. اگر فضای شما در آشپزخانه کم است، باید از خرید دستگاه‌های بزرگ خودداری کنید، دستگاه‌هایی که جمع و جورتر هستند حتی در صورت‌ عدم استفاده مداوم می‌توانند بهتر در فضای آشپزخانه نگهداری شوند.

کیفیت دستگاه اسپرسو ساز

قطعاً تمایل دارید دستگاهی خریداری کنید که تا سال‌ها دوام داشته باشد و در طی سال هزینه تعمیرات پرداخت نکنید. کیفیت دستگاه در متریالی که در ساخت آن به کار رفته است و استانداردهایی که در طراحی لحاظ شده است، مشخص می‌شود. طبق راهنمای خرید اسپرسو ساز، دستگاه‌هایی که در طراحی و تولید آن‌ها تمام استانداردها رعایت شده است، عمر طولانی‌تری دارند و نسبت به اسپرسو ساز ارزان و کیفیت پایین‌تر، می‌توانند نتایج بهتری را ارائه دهند. برای تشخیص یک دستگاه باکیفیت، برندهای مختلف را بررسی کنید. بسیاری از برندها به دلیل سابقه طولانی و بهره مندی از متخصصان حرفه ای، در ساخت دستگاه از متریال درجه یک استفاده می‌کنند، تا دستگاه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین با بررسی دستگاه‌هایی که خریداران با خرید آن‌ها رضایت کامل دارند، می‏توانید به تعهد برند و کیفیت دستگاه پی ببرید.

عملکرد دستگاه اسپرسو ساز

برای تهیه نوشیدنی‌های موکا، لاته، کاپوچینو، ماکیوتا و اسپرسو دستگاه اسپرسو ساز چند کاره می‌تواند یک انتخاب ایده آل باشد تا بتواند همه نوشیدنی‌ها را برای شما آماده کند. قطعاً دستگاه‌هایی که عملکرد بالاتری دارند، در میان کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. بنابراین ابتدا نوشیدنی مورد علاقه خود را انتخاب و متناسب با آن دستگاه را انتخاب کنید، چرا که همه دستگاه‌های اسپرسو ساز امکان آماده‌سازی همه نوشیدنی‌ها را ندارند.

توان دستگاه اسپرسو ساز

بر اساس راهنمای خرید اسپرسو ساز، اگر به فنجان اسپرسو دقت کرده باشید، بر روی فنجان یک هاله کرم رنگ وجود دارد که به آن کرما گفته می‌شود. در دانه‏‌های قهوه، روغنی وجود دارد که با فشار آب از دانه‎‌‌های قهوه خارج می‏شود و به آن روغن کرما گفته می‎شود. در واقع اسپرسوهایی که بر روی آن‌ها کرما وجود دارد، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. میزان فشار وارد شده به دانه‌های قهوه به توان دستگاه اسپرسو ساز بستگی دارد. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، میزان فشار بر روی دانه‌های قهوه افزایش پیدا کرده، در نتیجه کیفیت نوشیدنی بالا می‌رود. به هنگام خرید دقت داشته باشید، بهترین دستگاه‌ها دارای توان ۹ بار هستند.

در نظر گرفتن آسیاب قهوه دستگاه اسپرسو ساز

یکی از فاکتورهایی که باعث خوش عطر و طعم شدن اسپرسو می‌شود، استفاده از دانه‌های قهوه تازه است. اگر از دانه‌های قهوه تازه آسیاب شده برای نوشیدنی استفاده کنید، می‌توانید یک نوشیدنی با کیفیت بالا بنوشید. در نتیجه وجود آسیاب داخلی در دستگاه بسیار مفید است. این شما هستید که کدام دستگاه را انتخاب کنید، چرا که این قطعه می‏تواند در قیمت دستگاه تاثیرگذار باشد. دستگاه‌هایی که دارای آسیاب هستند قطعاً نسبت به دستگاه‌های بدون آسیاب از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما این نکته را به خاطر بسپارید که با خرید دستگاه بدون آسیاب، باید یک دستگاه آسیاب را به طور جداگانه خریداری و دانه‌های قهوه را به طور جداگانه آسیاب و در دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید.

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2016 همراه با اسکروپ و پیمانه

جنس دستگاه اسپرسو ساز

از آنجایی که دستگاه اسپرسو ساز به طور مداوم با آب در ارتباط است، بهترین دستگاه‌ها از جنس استیل ساخته می‌شوند. علاوه بر اینکه در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند، دچار خط و خش نیز نمی‌شوند.

ظرفیت دستگاه اسپرسو ساز

دستگاه‌‎های اسپرسو ساز توانایی محدودی برای آماده کردن اسپرسو دارند، بنابراین به هنگام خرید ظرفیت دستگاه را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن نیاز خود که در طی روز به چند فنجان نوشیدنی نیاز دارید، می‌توانید دستگاه اسپرسو ساز را با ظرفیت‌های مختلفی خریداری کنید.

فیلتر دستگاه اسپرسو ساز

با توجه به راهنمای خرید اسپرسو ساز، کیفیت آب می‎تواند در طعم اسپرسو بسیار موثر باشد. اگر می‌خواهید یک فنجان اسپرسو با طعم فوق العاده داشته باشید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که دارای فیلتر آب باشد.

ویژگی‌های دستگاه اسپرسو ساز

ارزیابی ویژگی‌ها و عملکردهای خاص یک دستگاه نیز باید با ترجیحات و نیازهای شما همسو باشد. برندهای مختلف دستگاه‎‌‌های متفاوتی را تولید می‎کنند تا همه افراد بر اساس سلیقه خود، بتوانند دستگاه را خریداری و استفاده کنند. برخی از دستگاه‌ها دارای یک نازل و برخی تنها می‎توانند یک نوع نوشیدنی را آماده کنند. بنابراین ابتدا ترجیحات خود را در نظر گرفته، سپس بر اساس اطلاعاتی که دستگاه‌های اسپرسو ساز دارند، آن‌ها را بررسی و یک خرید آگاهانه داشته باشید.

امکان برنامه‌ریزی در دستگاه اسپرسو ساز

گاهی ممکن است افراد خانواده به نوشیدنی‌های مختلفی علاقمند باشند، اگر دستگاه قابلیت برنامه‌ریزی داشته باشد، این امکان برای کاربر فراهم می‌شود تا بتواند یک نوشیدنی با توجه به ذائقه و سلیقه خود آماده کند.

میله بخار

در دستگاه‌های اسپرسو ساز که می‌توان نوشیدنی حاوی شیر را آماده کرد، میله بخار بسیار مهم است. این ابزار می‌تواند یک میکروفوم خامه‌ای را برای فنجان کاپوچینو آماده کند.

پرتا فیلتر

پرتا فیلتر قطعه‌ای در دستگاه اسپرسو ساز است که قهوه آسیاب شده را در آن قرار می‌دهند تا اسپرسو آماده شود. پرتا فیلتر باید از متریال با کیفیتی ساخته شود تا در طول استفاده دچار آسیب نشود. معمولا بهترین پرتا فیلترها از جنس استیل و پلاستیک با کیفیت تهیه می‌شوند. در پرتا فیلتر یک سبد فلزی قرار می‌گیرد که برای ایجاد یک لایه کرم یا فوم بر روی اسپرسو به عنوان یک قطعه مهم به شمار می‌آید. سبدها به گونه ای طراحی می‎شوند که ظرفیت نگهداری ۱۰ گرم دانه قهوه را دارند.

پرتافیلتر اسپرسو ساز مباشی مدل ME-CCM 2021

نظافت دستگاه اسپرسو ساز

دستگاه‌هایی که انواع نوشیدنی‌ها را آماده می‎کنند، مانند سایر دستگاه‌های پخت و پز، نیاز به نظافت دارند تا از آلودگی‌ها دور بمانند. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان باشد. تمیز کردن دوره‌ای در دستگاه اسپرسو ساز کمک می‌کند تا ایجاد رسوب در دستگاه به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. در هنگام تمیز کردن دستگاه باید سینی چکه گیر، ظرف مخزن آب و پرتا فیلتر به طور روزانه تمیز شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه اسپرسو ساز

گارانتی و خدمات پس از فروش قابل اعتماد، این اطمینان را به شما خواهد داد تا در صورت بروز هرگونه مشکل غیر منتظره با آرامش خاطر با استفاده از دستگاه خود را تعمیر و استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که برندهای متفرقه امکان ارائه خدمات و پشتیبانی را ندارند.

قیمت دستگاه اسپرسو ساز

دستگاه‌های اسپرسو ساز با توجه به ویژگی‌ها و عملکردهای منحصر به فردی که دارند از گران تا ارزان به فروش می‎رسند. بنابراین به هنگام خرید، فاکتور مهم قیمت اسپرسو ساز را در نظر بگیرید. با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید می‌توانید در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها یک دستگاه مقرون به صرفه و البته کاربردی را خریداری کنید. معمولا اسپرسو ساز ارزان، به دلیل قابلیت کم و آماده کردن یک نوع نوشیدنی، با قیمت پایین فروخته می‎شود. نگران نباشید این نوع دستگاه‌ها از کیفیت لازم برخوردار بوده و می‎توانند سال‌‏ها مورد استفاده قرار گیرند. دستگاه‌‏های گران قطعا پیشرفته تر هستند و می‎توانند اسپرسو را در زمان کوتاهی آماده کنند.

طعم بی نظیر اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز

در خرید اسپرسو ساز علاوه بر موارد بیان شده به سایر ویژگی‌ها از جمله گرم کن فنجان، شستشوی خودکار و سیستم قطع خودکار نیز توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها، مشخصات و برند دستگاه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یک دستگاه اسپرسو ساز با کیفیت بالا خریداری خواهید کرد. با خرید از فروشگاه‌های معتبر اطمینان حاصل می‏شود که دستگاه مورد نظر از قیمت مناسب برخوردار است و کیفیت دستگاه تضمین شده خواهد بود.

دسته بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.