میز تحریر ابزار جادویی برای موفقیت در کار و تحصیل

بازدید: 99 بازدید
انواع میز تحریر خانگی و اداری

همه بچه‌ها از 7 سالگی به مدرسه میروند اما نمیتوان ادعا کرد که همه دانش آموزان از شرایط تحصیل و درس خواندن راضی هستند. در هر کاری تامین نیاز های اولیه از اقدامات مهمی است که برای علاقه مندی و موفقیت باید مد نظر قرار بگیرد. برای تحصیل در هر مقطعی، میز تحریر یکی از همین نیازهااست!

میز تحریر یکی از ساده‌ترین میزهای موجود در بازار است که در جنس‌های مختلفی تولید می‌گردد تا افراد بتوانند جهت نوشتن و مطالعه از آن استفاده نمایند. البته میز تحریر برای استفاده‌های غیرخانگی مثلا برای میز مدیریت یا میز اداری کارمندی نیز مرسوم است که علاوه بر استفاده روزانه، خرید انواع میز همچون میز تحریر خانگی، میز تحریر اداری و… موجب استفاده بهینه از محیط و ایجاد دکوراسیون مرتب و منظم فضای خانه و ادارات می‌گردند.

میز تحریر معجزه ای برای موفقیت

چرا میز تحریر بخریم؟

همانطور که گفتیم، یک میز تحریر خوب علاوه بر محافظت از سلامتی کاربر، در دکوراسیون منزل یا محل کار نیز تاثیر گذار است. میزها از کشوها و محفظه‌های متعددی ساخته شده‌اند که جهت نگهداری کاغذ، خودکار و لوازم مختلف به کار می‌روند.

معمولا طراحی میز تحریر خانگی به صورت صاف و مسطح می‌باشند و این میزها ابعاد کوچکی دارند، به همین دلیل فضای کمی را اشغال می‌نمایند. اما در مقابل میزهای اداری از ابعاد بزرگ و کشوهای متعددی برخوردار هستند به طوری که بر روی آن‌ها کلیه لوازم الکترونیکی از قبیل کامپیوتر، پرینتر، تلفن و… در مکان‌های مخصوص قرار می‌گیرند.

همچنین طراحی میز اداری به گونه‌ای است که فضای مناسبی را جهت چرخش صندلی فراهم می‌کند و امکان رفتن صندلی چرخدار در داخل آن‌ها وجود دارد. بنابراین با توجه به تفاوت میزهای تحریر خانگی و اداری، هر کدام از این میزها باید در محل مناسب خود به کار روند تا بتوان بیشترین استفاده را از آن‌ها برد.

انتخاب انواع میز باید بر اساس نیاز و البته با در نظر گرفتن هماهنگی با فضای مورد استفاده باشد. در ادامه علاوه بر شناخت بهتر انواع میز تحریر با تصویر، پیشنهادات ویژه ای را برای خرید بهترین میز تحریر اداری و خانگی برای شما داریم. انواع میز تحریر عبارتند از:

  • میز تحریر ساده
  • میز کامپیوتر
  • میز اداری(مدیریتی و کارمندی)
  • میز تحریر کتابخانه دار

میز تحریر ساده

میزهای تحریر ساده نمونه‌ای از انواع میز تحریر خانگی محسوب می‌شوند که ظاهری ساده و سطحی بدون برجستگی دارند. این میزها هیچ‌گونه قفسه و کتابخانه‌های ندارند و به میزهای مطالعه نیز شهرت دارند. معمولا میز تحریر ساده دارای یک کشو یا جای مخصوصی است که اغلب برای استفاده از لپ تاپ یا قرار دادن کتاب و لوازم مختلف به کار گرفته می‌شود. استفاده از این میزهای تحریر ساده در اغلب مکان ها بخصوص در اتاق‌های مطالعه و به ویژه برای استفاده کودکان در منازل مناسب است و دکوراسیون جذابی به این مکآن ها می‌دهد.

میز تحریر ساده خانگی

میز کامپیوتر

میزهای کامپیوتر نیز در گروه میز تحریر خانگی قرار دارند البته از این میزها در مدارس، شرکت‌ها و… نیز استفاده می‌شود. طراحی این میزها به گونه‌ای است که امکان استفاده از کامپیوترهای شخصی را فراهم می‌کند، چرا که دارای محفظه‌های تعبیه شده برای قرار دادن کیس، کیبورد، مانیتور و… هستند.

البته این روزها با استفاده بیشتر لپتاپ در مصارف خانگی، دیگر نام میز کامپیوتر از صحنه حذف شده است و استفاده از میزهای کامپیوتر جای خود را به میز های اداری کارشناسی و کارمندی داده است.

میز تحریر اداری

از آنجایی که کارمندان در ادارات ساعات زیادی مشغول به کار هستند، بنابراین استفاده از میزهای معمولی در ادارات مناسب نیست و موجبات خستگی کارکنان می‌گردد. بنابراین فضا و سطح میز اداری پهن طراحی شده تا انواع و اقسام لوازم الکترونیکی مانند کامپیوتر، لپ تاپ، پرینتر، تلفن و… که مورد نیاز کارمندان می‌باشند بر روی میز چیده شود و به قول معروف دم دست کارکنان باشد تا بتوانند خیلی راحت با استفاده از یک صندلی چرخدار فوری و بدون برخواستن کارهای خود را انجام دهند.

این میزها دارای قفسه‌ها و کشوهای متعددی است تا کارکنان بتوانند اسناد، مدارک و.. خود را در جای مناسبی قرار دهند. البته انواع میز اداری هم باتوجه به کاربرد متفاوت است و میز اداری مدیریتی، میز اداری کارمندی و کارشناسی و میزهای اداری کانتری را میتوان در دسته میزهای تحریر اداری دانست.

توضیحات کوتاهی درباره انواع میز اداری

برخلاف میزهای تحریر خانگی، برند در خرید میزهای اداری اهمیت زیادی دارد. چرا که کیفیت این محصولات رد استفاده طولانی مدت برای مجموعه مهم است. بهترین برند میزهای اداری را میتوان نیلپر و نوژن معرفی کرد که تمامی محصولات خود را با 3 سال ضمانت قطعات به فروش میرسانند.

میز مدیریتی نیلپر یکی از شیک ترین انواع میز تحریر اداری

میزهای اداری میزهای بزرگتری هستند و معمولا از دو میز مکمل تشکیل شده اند. سطح بزرگ تری دارند و محل قرارگیری فایل‌ها و کشوها در میز کناری است. البته میزهای مدیریتی هم انواع مختلفی دارند و میزهای مدیریتی هم در مدل‌های ساده‌تر و بدون مکمل میتوان خریداری کرد. مثلا دربرند نیلپر میز مدیریتی ساده دیده نمیشود اما خرید میز مدیریتی ساده از برندهای دیگر و با ظاهر مینیمال امکان پذیر است.میز تحریر مدیریتی ساده فلزی

میزهای کارشناسی و کارمندی را میتوان تقریبا در یک رده از کاربرد قرار داد. البته در برخی مدل‌ها میزهای کارمندی دارای کشو یا فایل‌های اداری مکمل هستند و از نظر ابعاد بزرگتر هستند. به طور کلی در یک میز اداری کارمندی خوب میتوانید جایگاه ویژه کیس کامپیوتر، ورودی سیم‌های سیستم و فایل قفل دار و بدون قفل داشته باشید.

میز تحریر کارمندی خوب برای بازدهی بیشتر

میز تحریر کتابخانه دار

این میز تحریرهای هم در خانه و هم در ادارات به کار می‌روند، چرا که از کمدها و قفسه‌های زیادی برخوردار هستند که فضای ذخیره‌سازی زیادی را در اختیار کارمندان در ادارات یا دانش آموزان، دانشجویان و… در منازل قرار می‌دهد. برخی از این میزها از روکش نیز برخوردارند تا در صورتی که نیاز به لوازم نباشد آن‌ها را از معرض دید پنهان کرد، بنابراین اگر می‌خواهید به محیط کار یا منزل خود نظم خاصی ببخشید، انتخاب این میزهای پرکاربرد را فراموش نکنید!

میز تحریر کتابخانه دار

ویژگی‌های یک میز تحریر خوب

از آنجایی که عصر ما عصر ارتباطات است، بنابراین همه افراد روزانه بخشی از زمان خود را به نوشتن، مطالعه کردن، یاداشت‌برداری و… اختصاص می‌دهند. به همین جهت باید از ابزار مناسبی جهت یادگیری و آموزش مطالب نیز استفاده کنند تا دچار مشکلات جسمی نگردند. بنابراین بکارگیری یک میز تحریر خوب و استاندارد متناسب با محیط یکی از ابزارهای مهم در عصر ارتباطات است. یک میز تحریر خوب از خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌باشد که این ویژگی‌ها به قرار زیر هستند:

  • ابعاد مناسب: معمولا ابعاد مناسب میز تحریر با توجه به نحوه نشستن، زاویه گردن، آرنج و دست‌های هر فرد تعیین می‌گردد، زمانی که با نشستن زانوها زاویه نود درجه ایجاد نمایند و گردن فرد بیشتر از نود درجه خم نگردد، همچنین زاویه‌ی ۱۱۰ سانتی بین دست‌ها و آرنج ایجاد شود، این میز تحریر خانگی، اداری و… ابعاد مناسبی دارد.
  • جنس میز تحریر: امروزه انواع میز تحریرهای در جنس‌های گوناگونی همچون چوب، پلاستیک، ام دی اف، شیشه، فلز، نئوپان و… ساخته می‌شوند. معمولا بهترین میز تحریرها جنس باکیفتی دارند و در عین حال شیک و لوکس هستند، از این رو تاثیر مستقیمی بر جذابیت محل استفاده می‌گذارند. میزهای چوبی و میز تحریرهای ام دی اف با توجه به دوام فوق‌العاده و جذابیت ظاهریشان انتخاب اول بسیاری از افراد محسوب می‌گردند.
  • وزن مناسب: یک میز تحریر مرغوب باید از وزن مناسبی نیز برخوردار باشد، یعنی نه چندان سنگین باشد که در صورت لزوم امکان جابجایی آن به سختی صورت گیرد و نه آنقدرها سبک باشد که با یک اشاره تعادلش بر هم بخورد و ثبات کافی نداشته باشد.
  • طراحی ایدهآل: طراحی میز تحریر خوب باید متناسب با نیاز کاربر صورت گیرد تا بتواند به انتخاب میز مورد نظرش بپردازد. مثلا میز تحریرهای که تنها به قصد نوشتن به کار می‌روند باید سطحی صاف داشته باشند تا کاربر بدون خستگی به نوشتن و نت‌برداری بپردازد.
  • قیمت: خرید یک میز با کیفیت با قیمت مناسب میتواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. بنابراین بهتر است پیش از خرید از قیمت محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.
  • برند: با خرید میز تحریر خود از یک برند خوب میتوانید مطمئن باشید که تا سال ها نیازی به تعمیر یا خرید صندلی ندارید و به علاوه حفظ سلامت شما در اولویت برند های معتبر تولید میز است. این درحالی است که میز های متفرقه را نمیتوان بر اساس استاندارد های پزشکی مورد ارزیابی قرار داد.

نکات مهم جهت خرید و انتخاب انواع میز تحریر

اگر می‌خواهید در منزل به درس خواندن بپردازید و تکالیف، تحقیقات و… خود را انجام دهید، یادداشت برداری کنید، استفاده از میز آشپزخانه یا پذیرایی برایتان به جز خستگی فایده‌ای ندارد؛ بنابراین به فکر خرید یک میز تحریر باشید! البته نباید انتخاب میز تحریر را سرسری بگیرید، بلکه با توجه به نکات مختلفی باید این میزها را برگزینید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و بیشترین استفاده را از این محصول ببرید. بنابراین می‌توان برخی از نکات مهم جهت خرید و انتخاب میز تحریر را این‌گونه ذکر کرد:

  • هدف از خرید میز تحریر: قبل از انتخاب میز تحریر هدف خود را از خرید این محصول تعیین کنید، شما باید بدانید که میز را برای چه کاری می‌خواهید! قصدتان از خرید این میز تنها نویسندگی است یا می‌خواهید کامپیوتری را هم بر روی میز قرار دهید و از آن استفاده کنید؛ شاید هم می‌خواهید با قرار دادن یک میز تحریر شکیل، دکوراسیون داخلی منزل خود را کامل‌تر کنید.
  • محل قرار گرفتن میز و فضای موجود: حتما به محلی که قرار است میز تحریر را در آن قرار دهید، توجه کنید. بنابراین باید از اندازه دقیق محل اطلاع داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید یک میز تحریر را در اتاقی ۶۰ یا هفتاد متری به کار ببرید، باید بدانید میز تحریر باید چیزی حدود ۱۰ درصد فضا را بگیرد و حتما نزدیک پریز برق باشد. میز تحریرهای کمجا دیواری و تاشو جهت استفاده در محیط های کوچک بهترین گزینه به شمار می‌آیند.
  • میزهای اختصاصی با آپشنهای اضافی: برخی از میز تحریرها ی خانگی یا اداری خاص از امکانات بیشتری برخوردارند، مثلا برخی از این میزها فضای مخصوصی جهت نگهداری کیس، کیبورد، کابل و محافظ برق دارند. همچنین مدل‌های دیگری از میز تحریرها نیز به صورت ویژه‌ای تولید شده‌اند، این میزها با داشتن کشوها و محفظه‌های متعددی محل مناسبی برای نگهداری انواع لوازم و کتاب‌ها دارند. داشتن چنین آپشن‌های موجب می‌شود تا میز شما نظم و ترتیب خاصی داشته باشد و دچار شلوغی و به هم‌ریختگی نگردد.
  • انتخاب جنس و رنگ میز تحریر: به هنگام خرید میز تحریر توجه به جنس و رنگ میز ضروری است، اگر محیطی که قصد استفاده از میز تحریر را دارید، رنگ روشن دارد، می‌توانید به انتخاب میزهای تیره بپردازید. همچنین در صورتی که رنگ‌آمیزی اتاق شما با رنگ‌های گرم صورت گرفته به سراغ میزهای رنگ روشن بروید. معمولا میزها با رنگ تیره مناسب استفاده در مکآن های رسمی و ادارات می‌باشند. بهتر است در مکآن های مدرن و مینمالیست از میزها با رنگ‌های روشن استفاده نماید تا هارمونی بیشتری با این محیط‌ها داشته باشد.
  • توجه به سبک میز تحریر و تناسب آن با سبک محل استفاده: طراحی و سبک میز باید با دکوراتیو منزل و محل استفاده تناسب لازم را داشته باشد. از آنجایی که تناسب میزها با فضای محل موجب افزایش تمرکز مخاطب به هنگام کار و مطالعه می‌شود و به آرامش ذهنی او در حین کار کمک می‌کند. بنابراین امروزه میز تحریرهای خانگی، اداری و… در مدل‌های کلاسیک، مدرن، روستایی و… ساخته می‌شوند. معمولا میز تحریر سنتی یا کلاسیک جلا و براقیت خاصی دارد و کنده‌کاری‌های ظریفی بر روی پایه‌ها و سطح آن انجام شده که جذابیت ظاهری زیادی به این میزها بخشیده است، علاوه بر این از چوب‌های اصل در ساخت این میزها استفاده شده به همین دلیل وزن بالایی دارند، این میزها در محیط‌های کلاسیک، رسمی به کار می‌روند. میزهای مدرن نیز در جنس‌های مختلف و بدون هیچ کنده‌کاری و… ساخته می‌شوند و در منازل مدرن و محیط‌های باکلاس کاربرد زیادی دارند.
  • توجه به ابعاد استاندارد میز: میز تحریرهای مرغوب از ابعاد استانداردی برخوردار هستند، معمولا طول این میزها بین ۷۰ سانتی‌متر تا ۱.۵ متر با توجه به وزن و قد افراد تعیین می‌گردد. همچنین عرض میزها نیز یک یا دو سانت بالاتر یا پایین تر از ۷۵ سانتی‌متر انتخاب می‌‌شود. البته نوع صندلی نیز در تعیین ارتفاع میز تحریر تاثیرگذار است.
  • توجه به بودجه خود و محل خرید: به هنگام انتخاب میز تحریرها حتما بودجه خود را در نظر بگیرید و جنس و مدل این محصول را متناسب با بودجه در نظر گرفته خود انتخاب نمایید. همچنین به مکان خرید این میزها نیز توجه نمایید و از مراکز و فروشگاه‌های معتبر به خرید این میزها بپردازید تا خیالتان از کیفیت و اصالت این میزها راحت‌تر باشد.

نحوه نگهداری از انواع میز تحریر

میز تحریر خانگی، اداری و… شما در هر جنس، مدل و… است نیاز به مراقبت دارد تا بتوان سال‌های سال از آن استفاده نمود. بنابراین برای اطلاع افراد از نحوه مراقبت از این میزها، در ادامه برخی از مهمترین نکات جهت پیشگیری از خرابی میز تحریر را بیان می‌کنیم.

  • یکی از راه‌های جهت مراقبت و افزایش دوام میزهای تحریر، گردگیری به موقع آن ها می‌باشد.
  • بهتر است با استفاده از یک دستمال نرم به انجام گردگیری بپردازید تا سطح میز تحریر دچار خش و خط نگردد.
  • تا جایی امکان میزهای تحریر را از مکآن های مرطوب دور سازید، از آنجایی که رطوبت موجب فرسایش میز تحریرهای چوبی و زنگ‌زدگی میزهای فلزی و… می‌گردد.
  • اگر به هنگام مطالعه یا نویسندگی تمایل به سرو نوشیدنی‌های مختلف دارید، حتما از ظروف و زیر لیوانی مناسب استفاده کنید تا در صورت ریختن نوشیدنی روی میز محل آن لک نشود. در صورت بروز هر گونه لکه فورا آن را با حوله‌ای نرم و لکه‌بر متناسب با جنس میز بزدایید.
  • برخی از میز تحریرها بخصوص میز تحریرها با جنس چوبی حساسیت بالایی در برابر تابش مستقیم آفتاب دارند. بنابراین بهتر است این میزها را در مکان مناسب و به دور از نور خورشید قرار دهید تا از خطر خشک شدگی بافت چوب و آسیب‌های جدی حفظ شوند.
دسته بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.