ایده های ساخت باربیکیو در فضای حیاط ویلا

بازدید: 105 بازدید
ساخت باربیکیو در فضای حیاط

ایده های ساخت باربیکیو در فضای حیاط ویلا، یکی از بهترین ایده‌هایی بوده که به آن توجه زیادی شده است. این ایده و ابتکار عمل باعث ایجاد فضایی دلنشین در باغ و حیاط ویلا می‌شود. استفاده از روش‌های قدیمی برای آماده کردن کباب دیگر همانند گذشته طرفدار ندارد و همه سعی می‌کنند با ساخت باربیکیو یک جلوه خاص و زیبا به حیاط ویلای خود بدهند.

باربیکیو باعث می‌شود که شما برای درست کردن کباب مجبور نباشید، چاله و زغال و هیزم آماده کنید و زمان زیادی را صرف این کارها بکنید. پیشنهاد می‌کنیم، برای باغ یا حیاط ویلای خود یک محوطه خاص در نظر بگیرید تا باربیکیو را در آنجا راه‌اندازی کنید. در ادامه این مقاله ایده های ساخت باربیکیو در فضای حیاط ویلا را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ایده های ساخت باربیکیو در فضای حیاط ویلا

باربیکیو چیست؟

باربیکیو یک نوع کباب‌پز است که با استفاده از آن می‌توانید، انواع گوشت قرمز و سفید را کباب و گریل کنید. شما با قرار دادن باربیکیو در قسمتی از باغ خود، جدا از اینکه عملیات کباب کردن را ساده و دلنشین‌تر از همیشه خواهید کرد، یک فضای گرم و صمیمی نیز برای خود و دوستان‌تان آماده خواهید کرد. کباب کردن در فضای باز یک تجربه عالی خواهد بود که پیشنهاد می‌کنیم، هرگز آن را از دست ندهید.

انواع باربیکیو

باربیکیو به دو دسته زغالی و گازی تقسیم می‌شوند که هریک با دیگری تفاوت‌های زیادی دارد. این دو دسته از نظر سوخت، اندازه، امکانات ویژه و شکل ظاهری با هم تفاوت‌های زیادی دارند. شما برای اینکه بتوانید، یک باربیکیو مناسب برای ویلای خود خریداری کنید، باید به همه این تفاوت‌ها توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

باربیکیو زغالی

اولین و شاید نخستین نوع باربیکیویی که از آن برای حیاط ویلا استفاده شد، باربیکیو زغالی بود. همان‌گونه که از نامش می‌توانید، حدس بزنید، باربیکیو زغالی از چوب و هیزم برای آماده کردن غذا استفاده می‌کند. برای اینکه بتوانید با این نوع باربیکیو پخت منظمی داشته باشید، باید هر چند مدت یک‌بار هیزم‌ها را جا‌به‌جا کنید که این کار شاید کمی زمان‌بر باشد. روشن‌کردن آتش این نوع باربیکیو توسط شما و با استفاده از آتش‌زنه یا هر نوع مواد آتش‌زای دیگری صورت خواهد کرد.

شاید اوایل برای روشن کردن آتش کمی مشکل داشته باشید، اما باربیکیو زغالی به محض روشن شدن دیگر خاموش نخواهد شد. استفاده از باربیکیو زغالی کمی سخت‌تر از نوع گازی است، اما افراد زیادی هستند که کباب را با طعم زغال طبیعی بیشتر می‌پسندند. چندین مدل باربیکیو زغالی در بازار وجود دارد که هریک دارای اندازه و طراحی خاص خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم در هنگام انتخاب به اندازه و وزن آن توجه داشته باشید.

باربیکیو گازی

این نوع باربیکیو با کپسول گاز یا گاز شهری کار می‌کند. باربیکیو گازی قابلیت جا‌به‌جایی ندارد و شما نمی‌توانید آن را با خود به قسمتی دیگر از حیاط ویلا ببرید و به محض نصب شدن دیگر ثابت خواهند ماند. شما باید محلی که اتصال گاز در آن برقرار است را برای قرارگیری باربیکیو گازی انتخاب کنید. با استفاده از این نوع باربیکیو غذاها به سریع‌ترین شکل‌ممکن آماده می‌شوند. برخی از مدل‌های این نوع باربیکیو یک درب جداگانه دارند که در صورت نیاز آن را می‌بندید تا غذا با سرعت بالاتری حاضر شود. همچنین، باربیکیو مورد نظر دود کمتری دارد و در این صورت شما و مهمانانتان اذیت نخواهد شد. شما برای روشن کردن این دستگاه نیازی به جمع کردن هیزم ندارید و فقط کافی است، گاز را وصل کنید و عملیات کباب کردن را شروع کنید. برخی مدل‌های این باربیکیو دارای قفسه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن ظروف خود استفاده کنید.

باربیکیو گازی

کدام نوع باربیکیو برای حیاط ویلا مناسب‌تر است؟

پیش از هرچیز باید این موضوع را برای خودتان روشن کنید که آیا می‌خواهید باربیکیو را با خود به قسمت‌های مختلف ویلا ببرید یا اینکه آن را در یک بخش خاص قرار دهید. باربیکیو زغالی و گازی دو مدل پرطرفدار باربیکیوها هستند که یکی از آن‌ها قابلیت جابه‌جایی ندارد و دیگری این قابلیت را دارد. پیش از انتخاب یکی از این دو باربیکیو باید به فضای ویلای خود نگاهی داشته باشید و با توجه به امکانات و وسعت آن، انتخاب نهایی را انجام دهید.

استفاده از باربیکیو چه مزایایی دارد؟

استفاده از باربیکیو در حیاط ویلا مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قابلیت جا‌به‌جایی

برخی از باربیکیوها قابلیت جا‌به‌جایی دارند. در این صورت شما در هر قسمت از حیاط ویلا می‌توانید، شرایط را برای آماده کردن غذا مهیا کنید. در این صورت شما همیشه در کنار مهمانان خود خواهید بود و این یک مزیت بسیار عالی به حساب می‌آید.

نظافت سریع

باربیکیو به سرعت تمیز می‌شود. در گذشته که برای درست کردن کباب آتش روشن می‌کردید، قطعا بعد از خوردن غذا به سختی باید آن‌جا را نظافت می‌کردید. آتش معمولا باعث سیاه و کثیف شدن قسمتی از حیاط می‌شد که این مورد چندان جالب نبود. حالا با وجود باربیکیو دیگر نگرانی بابت نظافت کردن محل پخت غذا نخواهید داشت. زیرا این دستگاه به آسانی تمیز می‌شود.

پخت سریع و دقیق

باربیکیو غذا را با سرعتی باورنکردنی و به صورت کاملا پخته شده به شما تحویل خواهد داد. فقط کافی است طبق دستورالعمل استفاده از این دستگاه عمل کنید تا پخت و آماده کردن غذا برای شما ساده‌تر از همیشه بشود.

پخت انواع غذا

باربیکیو محدودیتی در زمینه پخت غذاها ندارد. این دستگاه قابلیت پخت انواع سبزیجات،استیک، گوشت و… را دارد.

ایجاد محیطی زیبا

باربیکیو در انواع طرح و اندازه تولید می‌شود. برخی از طرح‌های این دستگاه بسیار جذاب و به زیباترین شکل ساخته می‌شوند. باربیکیو می‌تواند، قسمتی از حیاط ویلا را زیباتر از همیشه نشان دهد. یادتان باشد، انتخاب باربیکیو باید با توجه به طراحی ویلای شما صورت گیرد و هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته باشند.

ایده های ساخت باربیکیو در فضای حیاط ویلا

باربیکیو از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

این دستگاه چندین قسمت مختلف دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

منبع سوخت

مهم‌ترین قسمت هر باربیکیو، منبع انرژی آن است. این قسمت حرارت مورد‌نیاز برای پخت غذاها را تامین می‌کند. در واقع، این منبع می‌تواند گاز، برق یا هیزم باشد.

سطح پخت

این قسمت را برخی به نام گریل می‌شناسند. سطح پخت قسمتی است که شما غذای خودتان را برای آماده شدن روی آن قرار می‌دهید و حرارت مستقیم منبع پخت، کار پخت این غذا را انجام می‌دهد. این قسمت معمولا از یک فلز بسیار بادوام و قوی تولید می‌شود که مقاومت زیادی در برابر حرارت و گرما دارد. برخی از باربیکیوها سطوح پخت قابل تعویضی دارند که این نیز برای آن‌ها یک مزیت به حساب می‌آید.

بخش کنترل دما

باربیکیوهای جدید معمولا از یک تکنولوژی بسیار عالی برخوردار هستند که با استفاده از آن، دمای دستگاه را کنترل می‌کنند. البته برخی از باربیکیوها که این قابلیت را ندارند، به راحتی می‌توانید به صورت دستی این عملیات را انجام دهید.

پوشش یا همان درب

باربیکیوها دارای درب‌هایی هستند که با بسته شدن آن‌ها غذا با سرعت بالاتری حاضر و آماده می‌شود. این درب‌ها باعث می‌شوند تا همه حرارت تولید شده توسط باربیکیو در همان قسمت نگه داشته شود و در این صورت غذا مزه بهتری نیز خواهد گرفت. این درب‌ها معمولا از جنس فولاد یا شیشه هستند. درب‌های شیشه‌ای باعث می‌شوند که شما بتوانید پخت غذا را مشاهده کنید.

صفحه‌نمایش

این قسمت از باربیکیو، اطلاعات غذا و زمان پخت آن را مشخص می‌کند. صفحه‌نمایش معمولا دارای کلیدهای لمسی است که با استفاده از آن‌ها تنظیمات مورد نظر خودتان را برای پخت غذا اعمال خواهید کرد.

صفحه گرم‌ نگه‌دارنده

برخی از باربیکیوهای جدید دارای صفحه‌های خاصی هستند که از آن‌ها برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می‌کنند. شاید برای شما هم پیش بیاید که مهمانان‌تان کمی دیر کنند و شما غذای خود را آماده کرده باشید. در این صورت می‌توانید با استفاده از صفحه گرم‌ نگه‌دارنده غذای خود را گرم نگه دارید تا مهمانان شما از راه برسند.

صفحه‌های استیل یا چدنی

معمولا صفحه‌های باربیکیو از استیل یا چدن ساخته می‌شوند. در حقیقت این صفحه‌ها با خواص حرارتی ایده‌آل، پخت غذا را برای شما آسان‌تر خواهند کرد.

ایده های ساخت باربیکیو در فضای حیاط ویلا

ایدههای قرار دادن باربیکیو در حیاط ویلا

در ادامه ایده‌هایی را خواهیم گفت که با توجه به آن‌ها می‌توانید، یک باربیکیو مناسب در حیاط ویلای خود قرار دهید.

توجه به ارتفاع

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر باربیکیو ارتفاع آن است. شما برای آنکه بتوانید، بدون مشکل با این دستگاه آشپزی کنید باید به ارتفاع آن دقت کنید. باربیکیو باید ارتفاعی هماهنگ با قد شما داشته باشد. اگر هم جز افرادی هستید که دوست دارید به صورت نشسته آشپزی کنید، بهتر است یک باربیکیو کوچک‌تر  برای خود تهیه کنید.

طراحی پیشخوان

این قسمت یکی از قسمت‌هایی است که شما می‌توانید، برای قراردادن سیخ‌های غذا استفاده کنید. پیشخوان برای برخی افراد ضروری است. شما می‌توانید در این قسمت به راحتی گوشت‌ها را به سیخ بکشید. پیشخوان باید اندازه مناسبی داشته باشد تا باعث افزایش حجم باربیکیو نشود.

کابینت‌های زیبا

باربیکیوها دارای کابینت‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری ظروف خود استفاده کنید. این قسمت در زیبایی دستگاه نقش موثری دارد. سعی کنید کابینت‌هایی انتخاب کنید که طراحی خوبی داشته باشد و با محیط ویلای شما هماهنگ باشند.

انتخاب مصالح

سعی کنید باربیکیو خود را با مصالحی تولید کنید که زیبایی دستگاه را تضمین می‌کنند. البته این مورد کاملا به سلیقه شما برمی‌گردد، اما بهتر است با شخص طراح نیز در این زمینه مشورت داشته باشید. همچنین یادتان باشد که در کنار باربیکیو خود یک سینک ظرفشویی قرار دهید تا بعد از آماده شدن غذا مشکلی بابت شستن ظروف نداشته باشید.

استفاده از چوب

چوب‌ها همیشه زیبایی کار را چند برابر خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم، برای قسمت کابینت زیر باربیکیو از چوب استفاده کنید. چوب یک عضو جدایی ناپذیر از طبیعت است و می‌تواند حس بودن در طبیعت را به شما هدیه دهد.

یک فضای دل‌انگیز

شما می‌توانید باربیکیو را در قسمتی قرار دهید که با درختان زیبا احاطه شده باشد. در این صورت دیزاین خانه بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

یک ناحیه پوشیده و مقاوم بسازید

اگر قصد دارید باربیکیو خود را در فضای باز قرار دهید، بهتر است که یک فضای سرپوشیده و زیبا برای آن مهیا کنید تا در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین ایجاد فضای سرپوشیده سبب می‌شود که شما بتوانید در هنگام بارش باران نیز با استفاده از باربیکیو در فضای باز آشپزی کنید و لذت فراوانی ببرید.

استفاده از تزئینات خاص

برای آنکه بتوانید، باربیکیو خود را جذاب و زیبا نشان دهید، می‌توانید از تزئینات خاصی مانند لامپ‌های رنگارنگ استفاده کنید. باربیکیوها معمولا دکوراسیون‌های خاصی دارند که شخص طراح در این مورد با شما مشورت خواهد کرد.

محلی برای ذخیره چوب

می‌توانید یک محل کوچک و مناسب در کنار باربیکیو خود قرار دهید تا از آن برای نگهداری و ذخیره چوب و زغال استفاده کنید. این مورد نه تنها باعث زیبایی باربیکیو خواهد شد، بلکه بسیار هم کاربردی است.

محیطی کناری استخر یا آب‌نما

اگر دوست دارید در هنگام آشپزی آرامش و احساس خوبی داشته باشید. می‌توانید باربیکیو خود را نزدیک استخر یا آ‌ب‌نما قرار دهید. سعی کنید، باربیکیو خود را از نظر طراحی با آب‌نما هماهنگ کنید.

باربیکیو نزدیک استخر

خرید باربیکیو از چندسو

باربیکیو برای افرادی که در حیاط ویلای خود آشپزی می‌کنند، یک مورد بسیار مهم و حیاتی است. از این رو بهتر است که در هنگام ساخت و قراردادن آن در حیاط ویلا به نکاتی که گفتیم، توجه کنید. باربیکیو طرح‌های فراوانی دارد، شما باید طرحی را انتخاب کنید که با محیط کلی ویلا هماهنگی داشته باشد. در این صورت محیط بسیار جذاب خواهد شد. این دستگاه دارای دو نوع گازی و زغالی است که هر دو نوع طرفداران زیادی دارند و دارای مزیت‌های خاص خود هستند. باربیکیو نه تنها کار آشپزی و پخت غذا را ساده‌تر خواهد کرد، بلکه مزه غذاها را نیز بهتر از همیشه خواهد کرد.

شما می‌توانید، انواع باربیکیو را از طریق سایت چندسو خریداری کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، باربیکیو مطابق با سلیقه خود را خریداری کنید.

دسته‌بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت