نحوه انتخاب فرش اتاق كودک

بازدید: 898 بازدید
راهنمای کامل انتخاب بهترین فرش اتاق كودك

آیا به دنبال خرید فرش مناسب برای اتاق کودک خود هستید؟ خوب، شما باید یک الگوی زیبا و طرح شیک برای فرش اتاق كودك خود در نظر بگیرید. سایر فاکتورها مانند نرمی مواد فرش ، نحوه زندگی فرزند شما ، تعداد دفعات استفاده از اتاق، سهولت نگهداری و در آخر، هزینه ای که می خواهید برای آن قسمت از خانه خود در نظر بگیرید، به همان اندازه مهم هستند. در حالت ایده آل، فرش اتاق كودك باید نرم، بافت نازک و راحت، بادوام، شیک، رنگارنگ، گرم، زیبا و  همچنین تمیز نگه داشتن آن نیز آسان باشد. اگرچه هنگام مراجعه به فروشگاه های فرش گزینه های بی شماری پیش روی شما خواهد بود، یافتن فرش اتاق كودك با همه این ویژگی ها کار ساده ای نیست ، اما غیرممکن هم نیست. در زیر برخی از بهترین ایده ها برای انتخاب و خرید فرش کودکان آورده شده است که می تواند به شما کمک کند که فضای شیک و جذابی را در اتاق کودک خود ایجاد کنید.

عکس فرش اتاق کودک

نکاتی که قبل از انتخاب فرش اتاق كودك باید در نظر بگیرید

برخی از موارد برجسته فرش اتاق كودك لکه ها و توانایی مقاومت در برابر کششی است که در اثر استفاده مکرر به وجود می آید. و به عنوان والدین دارای فرزند ، بهترین کار این است که فرشی با دوام و کاربرپسند را انتخاب کنید که بتواند نشت مکرر، لکه ها و ساییدگی را تحمل کند.چنانچه قصد خرید فرش برای اتاق کودک خود را دارید ، نکات زیر را در ذهن داشته باشید.

بودجه شما بسیار مهم است.

به همان اندازه که می خواهید اتاق کودک خود را با یک فرش زیبا تزئین کنید ، مهم است که بودجه خود را در نظر بگیرید. فرشهای با کیفیت خوب برای اتاق کودک لزوماً گرانترین فرشها نیستند.به بودجه خود فکر کنید و همه گزینه ها بررسی کنید.در انتخاب هر فرش بودجه خود ، مناسب بودن فرش اتاق بچه گانه و همچنین متناسب بودن فرش با فضای خود را در نظر بگیرید.شما می توانید با گشت و گذار در مجموعه ی  متنوع فرش اتاق كودك و مقرون به صرفه سایت چندسو شروع کنید . یکی از موارد مناسب برای اهداف خود را پیدا کنید که با بودجه شما نیز سازگار باشد.

تعمیر و نگهداری نکته کلیدی است.

خرید فرش اتاق كودك یک چیز است اما تمیز نگه داشتن آن چیز دیگری است. سهولت نگهداری امری است که باید قبل از خرید فرش اتاق كودك به آن توجه جدی داشته باشید زیرا در معرض لک شدن ، ریختن غذا و مایعات و ساییدگی قرار دارد.سهولت نگهداری تا حد زیادی به مواد فرش و سن بچه های شما بستگی دارد. بنابراین ، فراتر از الگوها و طرح های شاد ، مطمئن شوید که فرش به سختی تمیز و نگهداری نمی شود . فرش اتاق كودك را طوری انتخاب کنید که به تنهایی قادر به تمیز کردن آن باشید.

سبک و طراحی بسیار مهم است.

علاوه بر کاربردی بودن ، هر فرش اتاق كودك که می خواهید تهیه کنید ، باید به زیبایی خانه شما نیز کمک کند. باید احساس و ظاهری را که شما می خواهید با اتاق کودک به دست بیاورید، تکمیل کند. یکی از راه های محدود کردن گزینه های خود یافتن فرشی متناسب با سبک کلی، رنگ بندی و دکوراسیون اتاق بازی یا اتاق خواب کودک شماست. که شامل مبلمان، نقاشی دیواری، قاب های دیواری و سایر ویژگی های اتاق است.

کیفیت مواد فرش اتاق كودك

قبل از زدن دکمه خرید فرش اتاق كودک، از قسمت بررسی کیفیت صرف نظر نکنید. یک فرش باکیفیت تا حد زیادی در برابر سایش و فشار ناشی از استفاده مکرر توسط بچه های شما مقاومت می کند. این فرش احتمالاً به عنوان محل بازی و نشیمن برای آنها عمل می کند ، بنابراین شما باید آن را از مواد با کیفیت خریداری کنید. فرش اتاق كودك باید با دوام ، انعطاف پذیر ، نگهداری آسان ، شیک و زیبا باشد. فرش های پشمی و سایر فرش های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند ابریشم، پنبه، جوت و … انتخاب بسیار خوبی در این زمینه خواهند بود. با این حال ، آنها بسیار گران هستند. ممکن است بخواهید فرشهای مصنوعی را امتحان کنید که به همان اندازه زیبا هستند و نگهداری آنها آسان تر است (البته با دوام کمی کمتر).

انواع فرش اتاق کودک

چگونه بهترین فرش کودک را انتخاب کنیم؟

اندازه

اندازه فرش اتاق كودك اهمیت زیادی دارد. اگر خیلی کوچک باشد ، فضای مورد نیاز را نمی پوشاند ، و باعث می شود اتاق کدر شود. از طرف دیگر ، یک فرش بزرگ با پوشاندن فضای بیش از حد ، درخشش اتاق را از بین می برد. بنابراین چگونه اندازه مناسب را بدست آوریم؟ برای یک اتاق کوچک ، یک فرش تزئینی کوچک در مرکز اتاق به ایجاد یک نقطه کانونی کمک می کند تا بچه ها بتوانند بنشینند ، بازی کنند و یا یاد بگیرند. اگر ترجیح می دهید قسمت بزرگتری از اتاق را با یک تخت تک نفره بپوشانید ، فرشی پیدا کنید که تقریباً دو سوم اندازه تخت را بپوشاند.

شکل

فرش اتاق كودك، برخلاف فرشهای اتاق نشیمن دارای اشکال مختلفی هستند. فرش های کودکان می توانند به صورت گرد ، اتومبیلی، گل و ستاره ای باشند. برخی از آنها همچنین دارای حروف الفبا ، اعداد و غیره هستند. اطمینان حاصل کنید که انواع متنوعی از اشکال را بررسی کرده و شکلی را بخرید که به بهترین وجه شخصیت کودک شما را نشان  می دهد و در عین حال تم و رنگ دکوراسیون اتاق را تکمیل می کند.

رنگها و الگوها

شما می توانید یک فرش متناسب با الگو و رنگ های موجود در دکوراسیون اتاق بخرید یا یکی از ویژگی های متضاد آنچه را که در حال حاضر دارید بخرید تا برجسته شود و یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کند. اگر اتاق کودک دارای موضوعی خنثی است، یک فرش با طرح رنگی می تواند کمی نشاط به اتاق بیفزاید ، در حالی که یک فرش جسورانه با رنگ و نقاشی های متوسط می تواند در یک اتاق با مقدار زیادی از وسایل و رنگ های طرح دار ، آرامش امور را کم کند. سبک و طرح فرش می تواند عناصر آموزشی ، لگوها ، بازی ها ، اشکال ، اعداد یا هر چیز دیگری باشد تا کودک را در هنگام بازی روی فرش فعال و تحریک کند.

بافت فرش

بافت مواد فرش اتاق كودك به اندازه سایر فاکتورها مهم است. مواد فرش بسیار مهم است زیرا بیشتر عوامل دیگر به آن بستگی دارد. به یاد داشته باشید ، این فرش نه تنها به عنوان کف اتاق کودک شما عمل می کند ، بلکه بالشتک گرم و راحت پای و بدن او را هنگام راه رفتن یا بازی شاد فراهم می کند. فرش های پشمی کرکی با انبوه بالا به ویژه در ارائه یک فرود نرم یا سقوط بسیار خوب هستند. فرش های تخت نیز ایده آل هستند زیرا خاک ، گرد و غبار و خرده مواد غذایی را به دام نمی اندازند. الیاف طبیعی مانند پشم ، ابریشم و پنبه معمولاً بسیار نرم هستند و بالشتک گرمی را ایجاد می کنند ، در حالی که فرشهای مصنوعی برای تمیز کردن و نگهداری آسان ترین فرش ها هستند.

بهترین ایده های فرش اتاق كودك

فرش های طرح دار

فرش های زیبا فقط به رنگهای جسورانه و رنگارنگ نیستند. از طرف دیگر ، بیشتر فرش ها وقتی الگوهای ظریفی دارند و مکمل تن، سبک و مضمون دکوراسیون اتاق باشند یا با اشکال هندسی دیگر اتاق مطابقت داشته باشند ، جذابیت بیشتری پیدا می کنند. اگر تختخواب های کودک دختر شما دارای الگوها یا طرح های مشابه باشد ، یک فرش بچه گانه طرح دار و گلی برای دختران ، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. شما می توانید فرش های بچه گانه با الگوی های ورزشی و بازی یا آنهایی که راه راه ساده دارند برای پسران بخرید.

فرش هایی با مضمون رنگین کمان

فرش های چند رنگ یا با مضمون رنگین کمان ممکن است در برخی از قسمت های خانه به نظر اشتباه باشد اما اتاق خواب یا اتاق بازی کودک شما یکی از آنها نیست. فرش اتاق كودك با مضمون رنگین کمانی در صورتی که از سایه های مختلف رنگ تشکیل شده باشد ، می تواند به بازیابی هماهنگی در اتاق کودک شما کمک کند . همچنین می تواند برای تزئین و روشنایی اتاق کودک با رنگهای خنثی یا کسل کننده مورد استفاده قرار گیرد. در هر صورت ، یک فرش چند رنگ در صورت استفاده در شرایط مطلوب یا روش صحیح می تواند بهترین گزینه برای اتاق کودک شما باشد.

چیدمان هوشمند اتاق کودک

سبک مدرن-اسکاندیناوی همان چیزی است که اخیراً بسیاری از والدین از آن استقبال می کنند ، زیرا همه کاره ، تمیز و کاربردی است. چیدمانی که به اتاق بازی اجازه می دهد همراه با بچه ها رشد کند. فرش کودکانه و رنگارنگ می تواند زندگی بیشتری را به این محیط زیبا تزریق کند و هر نوع تیرگی و کسالت را از بین ببرد.

اتاق کودک پر هیجان

این ویژگی یک دنیای پر جنب و جوش و جذاب از اتاق کودکان را ارائه می دهد. این روندی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است . در این مورد از فرش های متنوع و رنگارنگ و سفارشی برای پوشاندن کف اتاق بازی یا اتاق خواب استفاده می کنند. این طرح های فرش سفارشی دوام و انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهند. همچنین نگهداری و تمیز کردن آنها آسان است.

پروانه های رنگارنگ

درست مثل کرم ابریشمی که به پروانه های رنگارنگ تبدیل می شوند ، بچه ها هم خیلی سریع رشد می کنند. از کودکان نوپای کوچک گرفته تا بچه های کوچک تا نوجوانان ، همه در یک چشم بر هم زدن رشد می کنند. هنوز هم می توانید با فرشهای زیبای با طرح پروانه به آنها کمک کنید تا زندگی کنند و خاطرات زیبایی خلق کنند. فرش های کف پروانه ای منگوله دار می توانند ایده ای عالی برای اتاق بازی کودک شما باشند.

فرش هایی با چندین شکل

فرش هایی با اشکال مختلف می توانند به عنوان یک فرصت یادگیری برای بچه های کوچک شما باشند. از اشکال مانند دایره ، بیضی ، مستطیل ، مربع ، ستاره و … می توان برای آموزش اشکال به کودکان استفاده کرد. فرش های گرد یا بیضی شکل برای اتاق های کوچکتر مناسب است زیرا اتاق خواب را تحت فشار قرار نمی دهد و فضای زیادی برای بازی بچه ها فراهم می کند.

فرش های با طرح گل

به نوع جذابیتی که یک فرش طرح دار گلدار به اتاق کودک شما می آورد فکر کنید. فرش هایی را برای کودکان بخرید که دارای طرح های گل و طرح هایی هستند که با جسارت بر روی آنها چاپ شده اند . زیرا می توانند به شما در تزریق سرگرمی و عمق اتاق کمک کنند. این فرش ها نه تنها یک زیبایی بصری دارند ، بلکه بالشتک گرم و راحتی را برای بچه ها فراهم می کنند. شما می توانید از فرش های بچه گانه طرحدار و گلدار با زمینه صورتی ، یاسی و … برای اتاق دختران استفاده کنید.

یادگیری و سرگرمی

اگر می خواهید فرزندانتان هنگام بازی در اتاق خود ، آموزش هم ببیند ، فرش هایی با طرح زیبا با حروف الفبا و نشانه هایی روی آنها انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. شما می توانید یک فرش با طرح الفبا ، اشکال ، اعداد و رنگ ها در پای میز قرار دهید تا بچه های شما هنگام سرگرمی از آنها یاد هم بگیرند. اگر می خواهید فرزندانتان هنگام سرگرمی روی فرش های اتاق بازی خود بیاموزند ، فرش هایی با طرح زیبا با حروف الفبا و نشانه هایی روی آنها انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد مواد و جنس فرش برای اتاق خواب کودکان

ما نمی توانیم در مورد خرید فرش اتاق كودك برای بچه ها صحبت کنیم و در مورد اهمیت مواد به کار رفته در آن حرفی نزنیم.  شما به یک فرش نیاز دارید که با در نظر گرفتن میزان استفاده از آن و احتمال خراب شدن ، کیفیت خود را همچنان حفظ کند. فرش اتاق كودك شما باید فرشی ایمن ، نرم و محکم باشد ، به راحتی تمیز و نگهداری شود . و بدون اینکه هزینه زیادی را متحمل شوید در جایگاه خود باقی بماند. برخی از موارد زیر ، گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب هستند.

پشم

فرش های پشمی بهترین و محبوب ترین مواد فرش در میان دوستداران فرش هستند. و این تنها به این دلیل است که آنها لطیف و محکم هستند. نرمی و لطافت گرما و راحتی پا را تأمین می کنند ، در حالی که استحکام خوبی دارند و در برابر استفاده مکرر ، لکه ها و ریختن و تمیز کردن منظم برای مدت طولانی مقاومت می کنند. فرش های پشمی ، در کنار فرشهای دیگر ساخته شده از الیاف طبیعی ، به طور کلی گرانتر از نمونه های مصنوعی خود هستند.

جوت (کنف هندی)

جوت به دلیل طبیعت سازگار با محیط زیست ، در بین مواد پارچه ای طبیعی ، بهترین قلمداد می شود. همچنین کم هزینه ترین ماده پارچه ای ای است که کاملاً هم طبیعی است و تمیز کردن و نگهداری آن بسیار آسان است.

پلی پروپیلن

پلی پروپیلن که به آن الفین نیز گفته می شود ، یک ماده فرش مصنوعی است که به دلیل استحکام ، ظاهر زیبا و احساس پشم گوسفندان مورد تحسین قرار می گیرد. فرش های پلی پروپیلن ارزان هستند و تمیز نگهداشتن و نیز نگهداری آنها آسان است اما اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند رنگ خود را از دست می دهند. برای استفاده بیشتر از فرش های پلی پروپیلن ، باید نحوه تمیز کردن و نگهداری آنها را یاد بگیرید.

پلی استر

پلی استر یک پارچه مقاوم در برابر لکه با خاصیت سایشی ضد لغزش است ، کیفیتی که در اکثر مواد فرش دیگر وجود ندارد. فرش های پلی استر به طور کلی نرم ، گرم و رنگارنگ هستند و تمیز کردن آنها آسان است. این فرشها گزینه خوبی برای افرادی است که احساس راحتی فرش را بدون هزینه زیاد می خواهند. یافتن یک فرش اتاق كودك ، ممکن است به راحتی قدم زدن در پارک نباشد ، اما با داشتن این ایده ها در مورد چگونگی انجام این کار ، روند کار به سرعت به یک فرایند سرگرم کننده  تبدیل می شود. به یاد داشته باشید که در جستجوی فرش اتاق خواب کودک خود به فکر ایمنی ، دوام ، آرامش فکر ، تعمیر و نگهداری و کاربر پسند بودن باشید.

دسته بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.