راهنمای خرید صندلی گیمینگ

بازدید: 147 بازدید
راهنمای خرید صندلی گیمینگ

راهنمای انتخاب صندلی گیمینگ

اگر به بازی‌های ویدیویی استریم علاقه‌مند هستید و به‌تازگی وارد دنیای مهیج گیمرها شده‌اید، داشتن صندلی گیمینگ (gaming chair) برای شما واجب و ضروری است. خرید صندلی گیمینگ مناسب بر پشتیبانی از ستون مهره‌ها و سلامت فیزیکی بدن شما در طولان مدت تاثیر مثبت می‌گذارد. این نوع صندلی‌ها از نشیمن راحت و نرمی ساخته شده‌اند که گیمر هنگام نشستن طولانی مدت روی آن‌ها، احساس خوب و راحتی داشته و دیر خسته می‌شود. باتوجه به نوع ساخت صندلی گیمینگ مطابق با آرگونومی بدن، کمتر باعث خستگی کمری می‌شود. صندلی گیمینگ در برخی مدل‌ها دارای بالشتک پشت گردن هستند که از وقوع دیسک گردن در مصرف‌کننده جلوگیری می‌کنند. این ویژگی‌های مثبت دست به دست هم داده تا کارایی و راحتی شما در هنگام بازی بیشتر شود، به‌علاوه خرید صندلی گیمینگ می‌تواند چیدمان اتاق گیمینگ شما را نیز زیباتر کند.

ما در این مقاله از وب‌سایت چندسو برایتان دربارهٔ قیمت صندلی گیمینگ و راهنمای خرید صندلی گیمینگ خواهیم گفت. بدون شک پس از مطالعه مقاله راهنمای انتخاب و خرید صندلی گیمینگ، شما قادر خواهید شد صندلی مناسب و مخصوص بازی‌های کامپیوتری خود را انتخاب کنید. سوال‌هایی که بهتر است قبل از خرید صندلی گیمینگ از خود بپرسید:

  • هدف من از خرید صندلی گیمینگ چیست؟
  • چقدر می‌توانم برای خرید صندلی مورد نظر هزینه کنم؟
  • چه امکاناتی از صندلی ام می‌خواهم و کدام مدل مناسب من است؟
  • جنس مدل مورد نظر من باید چه باشد؟
  • آیا رنگبندی و ظاهر خارجی صندلی برای من مهم است؟
  • آیا برند سازنده صندلی گیمینگ برای من مهم است یا می‌توانم بجز نیلپر و راحتیران سراغ برندهای دیگر بروم؟
راهنمای خرید صندلی گیمینگ
بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها

 7 ویژگی بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها

برای اینکه بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها را بخرید، قبل از هر کاری درست مشابه اقدام برای خرید صندلی کامپیوتر، باید ویژگی‌های محصول منتخب خود دقت کنید. در صندلی‌های گیمینگ چرخدار، شما می‌توانید چرخ‌های صندلی را قفل کرده و حتی قابلیت حرکت و تاب‌خوردن صندلی را فعال کنید اما همه این‌ها به نوع مصرف شما از صندلی گیمینگ بستگی دارد. زیر صندلی گیمینگ جک تعبیه شده تا کاربر میزان ارتفاع را بر اساس آرگونومی بدن خود تنظیم کنند.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ
بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها

در ادامه به بیان چند ویژگی می‌پردازیم که برای خرید بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها کاربرد دارند:

  • کیفیت ساخت صندلی گیم

 یک صندلی گیمینگ باکیفیت از تشک و روکش مقاوم ساخته شده است. در اکثر مواقع جنس تشک و روکش صندلی از چرم طبیعی و مصنوعی است. برخی نیز از ترکیب چرم طبیعی، مصنوعی و توری ساخته شده‌اند. تشک صندلی گیمینگ به نحوی ساخته شده که در مدت زمان نشستن طولانی، تهویه به‌راحتی انجام شده و شخصی که روی صندلی نشسته، تعرق بالایی نخواهد داشت.

  • قابلیت تنظیم دسته‌ها در صندلی گیمینگ

 از دیگر ویژگی بهترین صندلی گیمینگ می‌توان به امکان تنظیم دسته‌های کناری صندلی اشاره کرد. در واقع به‌واسطه تنظیماتِ قابل‌اجرا، برای دسته‌ها است که کاربر در زمان بازی احساس راحتی می‌کند. شخص گیمر می‌تواند متناسب با قد خود و وضعیت قرارگرفتن آرنج‌ها دسته صندلی را تنظیم کند. از مهمترین ویژگی‌های دسته‌های صندلی گیمینگ می‌توان به نرم و منعطف بودن آن اشاره کرد که جدای از علاقه گیمرها به بازی‌های استریم، راحتی صندلی گیمینگ نیز باعث می‌شود که افراد بی‌وقفه و بدون خستگی بازی کنند.

  • قابلیت پشتیبانی از گودی کمر و گردن

 داشتن پشتی یا بالش مخصوص و ارگونومی در قسمت گودی کمر و گردن جزء مهم‌ترین ویژگی صندلی گیمینگ محسوب می‌شود. در واقع شیوه طراحی و ساخت صندلی به‌گونه‌ای است که بالشتک‌های قابل‌تنظیم، راحتی شخص را فراهم کرده و از آسیب جدی به مهره‌های کمر و گردن در طولانی مدت جلوگیری کنند.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ
بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها
  • تنظیم ارتفاع صندلی

 تمامی صندلی‌های اداری و به ویژه صندلی‌های استاندارد گیمینگ باید قابلیت تنظیم ارتفاع، متناسب با قد هر شخص داشته باشند. جالب است بدانید که مدل‌های پیشرفته صندلی مخصوص بازی، دارای قابلیت‌های منحصربه‌فرد دیگری در بخش نشیمنگاه و سایر قسمت‌های صندلی هستند. مثلا در برخی نمونه‌های صندلی گیمینگ پشتیبان زیر ساق پا یا بالش‌های قابل جابجایی رد اطراف کمر دارند.

  • هماهنگی با میز

این قبیل از صندلی‌ها در مدل‌های متفاوت تولید شده و می‌توان اندازه شیب صندلی را تنظیم کرد. یک صندلی گیمینگ باکیفیت به‌راحتی با میز بازی ست و هماهنگ می‌شود. توصیه می‌کنیم ضمن توجه به صندلی بازی به ارگونومیک بودن میز نیز توجه داشته و متناسب با استانداردها برای خرید اقدام کنید.

  • اسپیکر و بلوتوث

 صندلی گیمینگ یک صندلی معمولی نیست و برخی از مدل‌های پیشرفته صندلی گیمینگ دارای اسپیکر هستند و در هنگام بازی، می‌توانید از طریق بلوتوث، صدای بازی را اطراف سر خود و از صندلی بشنوید. به علاوه گوش دادن به موزیک نیز می‌تواند از استفاده‌های دیگر اسپیکرها باشد.

  • پایه و مفصل گردشی صندلی گیمینگ

 این مدل صندلی در قسمت پایه و نشیمنگاه قابلیت چرخش داشته و پایه‌های آن نیز معمولاً 5 شاخه است. با نشستن به روی صندلی گیمینگ دسترسی آسانی نسبت به کیبورد، موس، دسته بازی و… خواهید داشت. البته صندلی ریسینگ و صندلی گیم‌های تاشو معمولا چرخدار نیستند و مثل صندلی گیم مدل G010 راد سیستم حالت ثابت دارند.

مقایسه صندلی گیمینگ و صندلی کامپیوتر

 داشتن صندلی مخصوص گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای و حتی آماتور جزء ملزومات است هرچند برخی از کارمندانی که ساعات طولانی پشت میز می‌نشینند، برای راحتی بیشتر و جلوگیری از آسیب‌های بدنی از صندلی گیمینگ استفاده می‌کنند . شما با خرید این قبیل از صندلی‌ها از مزیت‌های زیر بهره‌مند خواهید شد.

  1. بهبود وضعیت بدن: ازآنجایی‌که طراحی صندلی گیمینگ کاملاً ارگونومیک و استاندارد است، فرم بدن شما در زمان نشستن به روی آن، الگوی مناسبی داشته و تحت‌فشار نیست.
  2. تنوع بالای صندلی گیمینگ: از دیگر مزایای خرید صندلی گیمینگ می‌توان به تنوع بالای رنگ و مدل این صندلی‌ها اشاره کرد. مثلا خرید صندلی گیمینگ دخترانه با رنگ صورتی(صندلی گیمینگ بامو مدل G2020 کیتی) یا صندلی گیمینگ مبلی(صندلی گیمینگ بامو مدل G2023) با یک کلیک امکان پذیر است! این درحالی است که صندلی کامپیوتر عادی معمولا در طرح‌های اداری ارائه می‌شود و ممکن است خیلی مورد پسند بچه‌ها نباشد. قابلیت‌های منحصربه‌فرد صندلی گیمینگ
  3. دوام بیشتر و عدم نیاز به خرید مجدد: باتوجه به اینکه صندلی گیمینگ برای استفاده طولانی مدت و از جنس بادوام‌تری ساخته شده است، خرید آن می‌تواند به عنوان صندلی کامپیوتر بسیار طولانی مدت تر باشد.
 بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها
بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها

رده بندی قیمتی صندلی های گیمینگ

صندلی‌های گیمینگ بر اساس قیمت به 3 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • صندلی گیمینگ اقتصادی و ارزان
  • صندلی گیمینگ میان رده
  • صندلی گیمینگ بالارده

در ادامه به بررسی مدل و یا مدل‌هایی در هر دسته از این محصولات خواهیم پرداخت.

صندلی گیمینگ ارزان و اقتصادی

اگر شما نمی‌خواهید برای خرید صندلی بازی کامپیوتری زیاد هزینه کنید و دنبال ارزان‌ترین برندهای صندلی گیمینگ هستید باید به سراغ برندهای ایرانی بروید. یکی از برندهای ایرانی که به تولید صندلی Gaming با قیمت پایین پرداخته، برند بامو است. مدل‌های صندلی گیمینگ چرمی بامو، از چرم درجه 1 پارس ساخته شده‌اند. این نوع چرم از دوام و طول عمر بالایی برخوردار و علاوه بر راحتی مصرف‌کننده، زیبایی خاصی به فضای اتاق شما می‌دهند. همچنین جنس فوم به‌کار رفته در محصولات بامو، از نوع فوم سرد است.

صندلی گیمینگ بامو مدل G2020 خاکستری

صندلی گیمینگ بامو مدل G2020 خاکستری، ارزانترین مدل صندلی بازی از برند بامو و یکی از اقتصادی‌های بازار صندلی گیمینگ است. نشیمن و پشتی این صندلی از قابلیت آرگونومی بالایی برخوردار بوده و ضمن پر کردن گودی پشت گردن و کمر، می‌تواند طبق آناتومی بدن گیمر حالت بگیرد. بدین صورت شما خسته نخواهید شد. از ویژگی‌ دیگر صندلی گیمینگ G2020 بامو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فریم پر قدرت ورزالیت
  • فول سرد نشیمن و تکیه‌گاه
  • پایه‌های ساخته شده از فولاد کربن
  • کف و پشتی قابدار
 راهنمای خرید صندلی گیمینگ
صندلی گیمینگ بامو مدل G2020 خاکستری

صندلی گیمینگ بامو مدل G2021 سفید

یکی از اصلی ترین موارد برای رعایت اصول و استاندارد های گیمر بودن خرید صندلی گیمینگ مناسب است. ممکن است شما مدت زمان زیادی را پشت سیستم کامپیوتر بنشینید و این باعث ایجاد آسیب های جدی به گردن و ستون قفرات شما می‌شود. صندلی گیمینگ مدل G2021 سفید با تمامی اصول و استاندارد های لازمه طراحی شده و برای افرادی که مدت زمان زیادی از کامپیوتر یا کنسول بازی استفاده می کنند مناسب است. نشیمن و پشتی صندلی گیمینگ مدل G2021 سفید از فوم سرد ساخته شده است و برای شما می تواند راحتی بسیاری را ایجاد نماید. دسته های این صندلی قابل تنظیم بوده و گیمر را قادر می‌سازد در هر زاویه‌ای که می‌خواهد آن را تنظیم کند.

 راهنمای خرید صندلی گیمینگ
صندلی گیمینگ بامو مدل G2021 سفید

صندلی گیمینگ میان رده

بعد از بررسی صندلی‌های گیمینگ اقتصادی نوبت مدل‌های میان‌رده است. رنج قیمتی صندلی‌های گیمینگ میان‌رده در تاریخ 1403/02/11 که این مقاله را به‌روز کردیم، در بازه قیمتی 10.000.000 الی 15.000.000 قرار دارد. یکی از برندهایی که در رنج قیمتی میان‌رده صندلی گیمینگ تولید می‌کند، برند راحت‌ایران است. محصولات برند راحتیران دارای گواهینامه ارگونومی هستند و همچنین این برند موفق به دریافت مدال های افتخار و تندیس های مختلفی نیز شده است. در ادامه به معرفی 2 مدل از صندلی‌های گیمینگ پر فروش این برند ایرانی خواهیم پرداخت.

صندلی گیمینگ راحتیران مدل G808

اصولا صندلی های گیمینگ راحتی بسیاری را دارا هستند و آن هم فقط به علت که مکن است فردی ساعت های طولانی را مداوم پشت سیستم بماند و حرکت نکن پس باید طوری ساخته شود تا بتواند از سلامتی فرد محافظت کند. ویژگی صندلی گیمینگ مدل G808 راحتیران دارای یک بالشتک مخصوص با طراحی ارگونومی می باشد که به جهت پوشش گودی کمر طراحی شده با وجود این دیگر نگران آسیب دیدن بدنتان نخواهید بود. یک قابلیت حرفه ای دیگر هم که در صندلی گیمینگ راحتیران تعبیه شده است این است که تا 180 درجه قابلیت تنظیم زاویه دارد و این ویژگی بسیار عالی برای دنبال کنندگان دنیای بازی و هیجان می باشد.

 راهنمای خرید صندلی گیمینگ
صندلی گیمینگ راحتیران مدل G808

صندلی گیمینگ نیلپر مدل GAR 111

بکار گرفتن از پارچه چرمی و فوم نرم در محصول سبب ایجاد حس راحتی بیشتر می گردد، پشتی صندلی قابلیت تنظیم دارد تا با شرایط مخصوص به خود بتوانید مناسب ترین حالت را ایجاد نمایید، مکانیزم تیلت به همراه بالابر گازی 10 سانتی متری برای آن در نظر گرفته شده، دسته صندلی با بهره گیری از فوم انتگرال راحتی و نرمی فوق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد، همچنین از تغییر ارتفاع دسته در پنج حالت مختلف و تغییر زاویه به داخل و بیرون سود می برد. سایر ویژگی های صندلی گیمینگ مدل GAR 111 برند Nilper را در ادامه ذکر می نماییم:

  • گارانتی: 3 سال
  • زمان تحویل: 1 ماه کاری
  • دارای بالشتک پر کننده گودی کمر و بالشتک پشت سری با قابلیت تنظیم و جدا شدن
  • 2 دسته پلاستیکی ساخته شده از فوم انتگرال با قابلیت تنظیم دکمه ای در پنج سطح مختلف و تغییر در زاویه پد به داخل و بیرون
  • مکانیزم تیلت تنظیم پذیر
  • قابلیت تنظیم پشتی در زوایای دلخواه
  • دارای جک گازی با قابلیت تنظیم ارتفاع نشیمن
  • پنج پر پلاستیکی زیبا، مقاوم به همراه چرخ های روان و بی صدا
  • نشیمن از جنس ابر گرم اسفنجی و استراکچر فلزی محکم
 راهنمای خرید صندلی گیمینگ
صندلی گیمینگ نیلپر مدل GAR 111

صندلی گیمینگ رده بالا و حرفه‌ای

هنگامی که حرف از تجهیزات گیمینگ به میان می‌آید، نام Razer در صدر قرار می‌گیرد. برند ریزر یکی از برندهای بسیار گران‌قیمت در حوزه مرتبط با صندلی گیمینگ است. Razer یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در سال 2005 تاسیس شده و به تولید لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و بالاخص صندلی گیمینگ می‌پردازند. در ادامه به معرفی 2 مدل از صندلی‌های گیمینگ ریزر خواهیم پرداخت:

صندلی گیمینگ عقربی 3LCD Scorpion

گرانترین صندلی گیمینگ در جهان، صندلی گیمینگ COOLBABY مدل 3LCD Scorpion است. این صندلی همانطور که در اسم محصول ذکر شده، ظاهری شبیه عقرب دارد. این صندلی گیمینگ طراجی آرگونومی بسیار پیشرفته‌ای دارد. قابلیت تنظیمات مختلفی در صندلی گیمینگ COOLBABY Scorpion Gaming Chair تعبیه شده، از جمله تنظیم الکتریکی زاویه نشیمن که به کاربر اجازه می‌دهد تا در حالت‌‎های مختلف مانند صاف، نیمه خوابیده و یا کاملا خوابیده قرار بگیرد. بخش انتهایی دم عقرب در این صندلی محل قرارگیری مانیتور است که آن را به یک ایستگاه گیمینگ تبدیل کرده است. در این بخش می‌توان تا 3 مانیتور 27 اینج قرار داد و حین بازی به اموری دیگر چون کارهای روزمره و یا تریدینگ پرداخت. در حال حاظر ضندلی گیمینگ عقربی 3LCD Scorpion حدود 2000$ دلار قیمت دارد.

صندلی گیمینگ عقربی

صندلی گیمینگ ریزر مدل ISKUR XL

صندلی گیمینگ iskur xl از ویژگی‌های پیشرفته‌ای برخوردار است. این صندلی با طراحی آرگونومیکی که دارد، مناسب گیمرهای حرفه‌ای است که ساعت‌های زیادی را پای کامپیوتر برای بازی‌های سنگینی چون Call Of duty می‌نشینند و به‌دنبال راحتی بسیار زیادی هستند. از ویژگی‌های این صندلی می‌توان به قابلیت تنظیم گودی کمر اشاره کرد. قابلیتی که ما در صندلی‌های گیمینگ اقتصادی و میان‌رده ندیده‌ایم. با این امکان گودی کمر مصرف‌کننده کامل پوشش داده شده که این باعث حمایت هرچه بیشتر از ستون فقرات گیمر خواهد شد. بنابراین سلامت ستون فقرات حفظ شده و شخص گیمر می‌تواند ساعت‌های زیادی را پشت سیستم به بازی بپردازد.

ویژگی دیگر صندلی گیمینگ ISKUR XL، ابعاد بزرگ آن است. این صندلی حدود 15% بزرگتر از سایز استاندارد صندلی‎‌های گیمینگ است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای افراد بلند قد (تا 2 متر) کرده است. از دیگر ویژگی‌های این صندلی می‌توان به متریال بادوام آن اشاره کرد. این صندلی از چرم مصنوعی چند لایه به همراه اسکلت یکپارچه و پایه پنج شاخه تقویت شده از فولاد ساخته شده است.

 راهنمای خرید صندلی گیمینگ
صندلی گیمینگ ریزر مدل ISKUR XL

صندلی گیمینگ ریزر مدل ENKI

این صندلی ترکیبی از طراحی مدرن به همراه راحتی فراوان است. صندلی enki همانند مدل iskur از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار است که تجربه‌ای دلپذیر توام با آرامش را به گیمر حرفه‌ای می‌بخشد. این از مواد باکیفیتی و بادوامی چون پایه‌ فلزی به همراه فوم سرد ساخته شده است. متریال فوم سرد به گیمر این امکان را می‌دهد تا ساعت‌های زیادی بدون ایجاد خستگی پشت سیستم کامپیوتر سپری کند و از بازی‌های استراتژیکی چون Total war: WARHAMMER lll و XCOM 2: War of the Chosen لذت ببرد. این صندلی نیز از طراحی آرگونومیک بهره می‌برد و به‌خوبی می‌تواند وزن کاربر را توزیع کند. ارتفاع صندلی گیمینگ ENKI قابل تنظیم است و طراحی آن مناسب افرادی با میانگین قد 170 تا 190 سانتی‌متر است.

 راهنمای خرید صندلی گیمینگ
صندلی گیمینگ ریزر مدل enki

خرید مدل‌های متنوع صندلی گیمینگ از چندسو

باتوجه به اینکه قیمت صندلی گیمینگ نسبت به صندلی کارمندی یا صندلی کامپیوتر گران‌تر است، طبیعتا خرید بهترین صندلی گیمینگ مناسب گیمرها به تحقیقات بیشتر و راهنمای خرید صندلی گیمینگ نیاز دارد. البته مشکل خرید صندلی گیمینگ باتوجه به “شرایط خرید اقساطی” فروشگاه چندسو حل شده است اما به هرحال پیش از خرید صندلی گیمینگ میتوانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی چندسو به صورت آنلاین یا از طریق شماره‌های موجود در “تماس با ما” ارتباط برقرار نمایید و در صورت نیاز خرید خود را به صورت حضوری از نمایشگاه‌های فروشگاه اینترنتی چندسو انجام دهید.

دسته بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.