طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی در 1 دقیقه + معرفی سایت

بازدید: 17,414 بازدید
تصویر-مقاله-طراحی-دکوراسیون-با-هوش-مصنوعی-

یکی از توانایی‌های هوش مصنوعی در جهت طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی به کار گرفته می‌شود و توانسته تاثیر شگرفی بر جذابیت و زیبایی دکوراسیون‌ها داشته باشد. استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی موجب شده تا طراحان بتوانند نیازهای مشتریان را به خوبی بشناسند و کارهای طراحی را با سرعت بالاتری انجام دهند. با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید ایده‌های خود را پرورش دهید و دکوراسیونتان رابه شکل بسیار زیبا طراحی کنید.

در این مقاله می‌خوانید:

طراحی انواع دکوراسیون منزل با هوش مصنوعی

بنر اقساطی چندسو برای طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی

معرفی 9 سایت برتر برای طراحی داخلی با هوش مصنوعی (Interior Design by AI):

  1. RoomsGPT
  2. Planner 5D
  3. Homestyler
  4. DreamStudio
  5. home.by.me
  6. Havenly
  7. Midjourney
  8. AI Room Planner
  9. Bing Image Creator

برنامه طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی: RoomsGPT

این ابزار جذاب هم به صورت رایگان و هم به صورت خرید اشتراکی در دسترس است و به گفته توسعه دهندگان، به افراد اجازه می‌دهد اتاق رویایی خود را تزئین کنند. فقط کافی‌است از اتاق خود عکس بگیرید و طراحی جدید را بر اساس تم‌هایی که انتخاب می‌کنید در عرض چندثانیه پیاده‌سازی نمایید.

سایت هوش مصنوعی طراحی دکوراسیون: Planner 5D

این برنامه حدود 40 میلیون کاربر دارد و می‌تواند طرح دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کند. برای وب، ios، اندروید، مک و ویندوز در دسترس است و به شما امکان می‌دهد که نقشه‌های طبقه ساختمان را به راحتی ایجاد کنید

طراحی خانه با هوش مصنوعی: Homestyler

برای استفاده از این برنامه نیاز به آشنایی با دانش تکنولوژی دارید. Autodesk،  توسعه دهنده مشهور برنامه، یک ابزار عالی ایجاد کرده که تنها با قابلیت کشیدن و رهاکردن (drag and drop)، ابعاد، دکوراسیون دیوار و غیره را ایجاد نمایید. نسخه پریمیوم این برنامه امکانات حرفه‌ای تری را در اختیار قرار می‌دهد.

نمای قبل و بعد طراحی منزل توسط هوش مصنوعی

طراحی داخلی با هوش مصنوعی: DreamStudio

مزایا:

  • رندرهای واقعی اما وضوح پایین
  • تنها با داشتن یک حساب ایمیل (Googleیا Discord) قابل استفاده است
  • وجود تنظیمات فراوان، امکان ایجاد طراحی‌های واقعی‌تر را فراهم می‌کند
  • آپلود تصاویر و یک دستور دقیق (propmt)= خروجی تصویر بسیار خوب

معایب:

  • یادگیری تنظیمات این برنامه زمان بر است.
  • پس از اتمام اعتبار اولیه، باید هزینه پرداخت کنید.
  • باید دقیقا به آن بگویید چه می‌خواهید، برای مثال اگر تصویری از یک اتاق خواب می‌خواهید، از عبارت ( اتاق خواب معاصر، پنجره‌های بزرگ با نور بعداز ظهر) به جای ( اتاق خواب ) استفاده کنید.

نمای محیط سایت هوش مصنوعی

سایت هوش مصنوعی دکوراسیون: home.by.me

از ابزارهای رایگان که دارای طراحی کاربرپسند است. در ابتدا می‌توانید به صورت دوبعدی شروع به طراحی اتاق خود کنید و سپس با افزودن سایر وسایل، آن را تبدیل به یک طرح سه بعدی نمایید. در نسخه پریمیوم یک متخصص به شما مشاوره می‌دهد.

تصویر ساخته شده توسط home.by.me- تجربه کاربران

طراحی دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی: Havenly

فضا را برای زندگی بهتر بسازید! این شعار Havenly است که می‌توانید با استفاده از آن و جمع‌آوری ایده‌هایتان، یک طراح داخلی مقرون به صرفه داشته باشید.

نمای قبل و بعد طراحی منزل با سایت هوش مصنوعی

طراحی منزل با هوش مصنوعی: Midjourney

از جملات مناسب و شفاف برای توصیف آنچه می‌خواهید استفاده کنید تا بهترین عملکرد را از Midjourney ببینید. ایجاد تصاویر واقعی، امکان بهبود تصاویر، وجود تنظیمات مختلف از مزایای این سایت است. البته فقط با discord و حساب‌های پولی به آن دسترسی خواهید داشت. همچنین با زبان فارسی کار نمی‌کند. اگر تصاویر ارسالی این برنامه را دوست نداشتید می‌توانید روی ربات هوش مصنوعی (Midjourney) حساب ویژه‌ای باز کنید تا به شما تصاویر دیگر جهت طراحی پیشنهاد دهد.

دکوراسیون با هوش مصنوعی: AI Room Planner

رایگان، سریع و آسان نتایج تغییرات را ببینید! بدون نیاز به انجام تنظیمات خاصی، طراحی دلخواه خود را اجرا نمایید.

هوش مصنوعی دکوراسیون منزل: Bing Image Creator

رندرهای واقعی و زیبا، فقط براساس دستورات متنی! استفاده آسان و سریع از مزایای آن به شمار می‌رود.

فهم بهتر هوش مصنوعی در دکوراسیون داخلی

هوش مصنوعی در واقع هوش و علمی است که توسط ماشین‌‌ها و کامپیوترهای پیشرفته تولید گردیده است. در واقع هدف از طراحی داخلی آن است که فضاهای را بوجود آورد که بتوان از آنها بیشترین استفاده را برد. هوش مصنوعی در طراحی داخلی موجب می‌شود تا طراح فقط ورودی‌ها و توصیه‌های شخصی مدنظر خود را در زمینه رنگ‌ها، چیدمان مبلمان، پالت‌ها و… وارد کند و بخش وسیعی از کار را با هوش مصنوعی مشاهده نماید. هوش مصنوعی همچنین به خوبی به تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری می‌پردازد و سبک‌ها و محصولات مورد نیاز مشتریان در حال و آینده را پیش‌بینی می‌کند تا فرآیند طراحی داخلی تکمیل گردد.

هوش مصنوعی در طراحی دکوراسیون بسیار کارآمد عمل می‌کند، کافیست ابعاد و شکل فضا را به این حسگرهای هوشمند داد و به تحلیل محل پنجره‌ها و درها، نیازها و ترجیحات ساکنین بپردازد. این هوش با تحلیل و تجزیه فضاها از نظر مصرف انرژی کمک می‌کند تا فضاهای با مصرف کمتر انرژی پدید آورد.

کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی فضاهای داخلی

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی فضاهای داخلی به طور چشمگیری افزایش یافته است، چرا که هوش مصنوعی با ابزارهای مفید و پیشرفته نوین در هم آمیخته و کمک زیادی به طراحان نموده است. می‌‌توان برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی فضاهای داخلی را این چنین بیان کرد:

  • سازماندهی فضا: هوش مصنوعی همچون ابزار کارآمدی است که مساحت و فضاهای موجود را به طور بهینه سازما‌ن‌دهی و مدیریت می‌کند. مثلا با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری دقیق، می‌تواند طرح‌های برجسته جهت چیدمان مبلمان منزل و دکوراسیون آنها براساس ابعاد، نور، دما و… پیدا کند.

  • رنگآمیزی: الگوریتم‌ها در هوش مصنوعی به خوبی به تحلیل تصاویر می‌پردازند و رنگ‌هایی را پیشنهاد می‌کنند که هماهنگی بالایی با محیط دارند.

  • فضای ذخیره‌سازی ابری: به این ترتیب هیچ داده‌ای از دست نخواهد رفت! بدون نیاز به سخت افزار و حافظه‌های فیزیکی، اطلاعات مربوط به طراحی داخلی را ذخیره‌سازی نمایید و روند انعطاف پذیرتری را تجربه کنید.

  • کاربرپسندتر شدن: بدون نیاز به دانش قبلی می‌توانید از نرم افزارهای مختلف هوش مصنوعی بهره ببرید، دیزاین دکوراسیون داخلی را به شکلی خلاقانه بچینید و کسب درآمد داشته باشید. طراحان حرفه‌ای نیز با استفاده از این ابزارها می‌توانند کار خود را توسعه دهند.

 

با هوش مصنوعی دکوراسیون بهینه داشته باشیم

کسانی که می‌خواهند از هوش مصنوعی استفاده کنند، کافیست به انتخاب یک برنامه طراحی با هوش مصنوعی بپردازند، اکنون باید پارامترهای خود که شامل اتاق، مبلمان، رنگ، سبک، بودجه و… را وارد تنظیمات این برنامه نمایند. حال باید به انتخاب نوع تجسم خود بپردازند مثلا تجسم سه بعدی، پلان طبقه، مودبرد و… . انتخاب نوع تجسم موجب می‌شود تا جزئیات بیشتری از سبک دلخواهتان توسط ابزار هوش مصنوعی در اختیار شما قرار داده شود. بهتر است با آزمون و خطا به انتخاب ابزار مناسب بپردازید و برای کسب نتیجه بهتر حتی از ترکیب دو یا چند برنامه طراحی استفاده کنید.

یک برنامه طراحی شخصی داخلی دیگر به نام (Decorilla) می‌باشد، شروع این برنامه با پرسشنامه‌ای است تا بتواند طراحی فضاهای داخلی را با داده‌های دقیق از سوی مشتریان تنظیم نماید و تصویر نهایی را ارائه دهد. با استفاده از برنامه (Decorilla) مشتریان می‌توانند از مدل‌های سه‌بعدی، لیستی از خریدهای آنلاین، یک پلان طبقه، پالت رنگ و… را برای استفاده طراح انتخاب کنند. با انتخاب این پارامترها، لیستی از طراحان حرفه‌ای به شما توصیه می‌گردد که به صورت آنلاین به کار طراحی مشغول هستند. برنامه‌های طراحی داخلی دیگری نیز همانند (DiffusionBee، OpenArt) و… نیز وجود دارد که کمک فراوانی جهت طراحی انواع فضاهای داخلی انجام می‌دهند.

توانایی هوش مصنوعی در ایجاد بهترین طراحی داخلی

امروزه صنعت طراحی داخلی دستخوش تغییرات گسترده‌ای گردیده است، از آنجایی که پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا نیازهای کاربران به سمت و سوی ارتقا و پیشرفت هدایت گردد. استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته مانند واقعیت مجازی، سیستم‌های خانه هوشمند و… در طراحی فضاهای داخلی باعث گردیده تا کیفیت طراحی و میزان آسایش مشتریان به نحو چشمگیری افزایش یابد. هوش مصنوعی به پیش‌بینی آب و هوا و تغییرات محیط زیست می‌پردازد و تمرکز بر پایداری دارد، لذا در تولید ساختمان‌ها از مصالح بازیافتی استفاده می‌گردد و با در نظر گرفتن منابع کاهش انرژی به حفظ محیط زیست کمک شایانی می‌نماید.

کاربران نیمی از زندگی خود را در فضاهای داخلی سپری می‌کنند، هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک‌های مدرن به طراحی سبک‌های با نورپردازی‌ها عالی و  نورهای آرام موجبات آرامش و راحتی کاربران را مهیا می‌کند. بسیاری از کاربران با مقایسه تصاویر قبل و بعد از استفاده از هوش مصنوعی از دیدن تمامی این تفاوت‌ها به وجد می‌آیند. هوش مصنوعی این روزها جهت طراحی‌های شخصی شده نیز به کار گرفته می‌شود، بنابراین کاربران با کمک این فناوری می‌توانند محیط خانه‌ها و محل کار خود را به فضای منحصر به فرد تبدیل نمایند.

هوش مصنوعی و پیش‌بینی نیازها

هوش مصنوعی در طراحی نما و طراحی داخلی بسیاری از کارها را آسان کرده است و موجب صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه‌های مشتریان گردیده است. بنابراین از هوش مصنوعی جهت طراحی دکوراسیون‌های داخلی مختلف، طراحی آشپزخانه، کابینت‌ها و نورپردازی آنها استفاده زیادی می‌شود. هوش مصنوعی قادر است تا نیازهای کاربران را به خوبی تحلیل کند و مطابق با نیازهای آنها به اعمال تغییرات لازم بپردازد. همچنین با بکارگیری این فناوری و ورود داده‌های همانند سبک، رنگ، نور، مصالح ساختمانی و… به تحلیل طراحی دکوراسیونی مطابق با سلیقه کاربران می‌پردازد. هوش مصنوعی این قابلیت را دارد تا به طور خودکار و اتوماتیک به ایجاد طراحی‌های خارجی و داخلی بپردازد. این هوش همچنین با پیش بینی تجربه کاربران از تغییرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی می‌پردازد. همچنین با استفاده از این هوش می‌توان به تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف در مورد فضا، روشنایی، تهویه و… پرداخت و نیازهای کاربران را پیش بینی نمود.

امنیت و راحتی در دکوراسیون با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مزایای فراوانی در دکوراسیون داخلی دارد که برخی از این مزایا به قرار زیر هستند:

  • عملکرد و کارایی طراحی داخلی و معماری ساخت‌وسازها را بهبود می‌دهد.
  • این فناوری مشکلات مربوط به کمبود نیروی کار را به راحتی حل می‌کند و موجب کامل نمودن به موقع پروژه‌ها می‌گردد.
  • با توجه به این که هوش مصنوعی از ابزارهای مختلفی برخوردار است مانع از افزایش هزینه‌ها می‌گردد.
  • هوش مصنوعی میزان امنیت را در فضاهای داخلی تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد و از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری می‌نماید.
  • هوش مصنوعی امکاناتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا توانایی‌های خود را توسعه دهند و به نحو احسنت مشکلات خود را برطرف سازند.
  • طراحی‌ سه بعدی و واقعیت‌های مجازی به طراحان کمک می‌کند تا طراح‌های کارآمد و به روز ارائه دهند.

معایب استفاده از هوش مصنوعی در طراحی دکوراسیون

  • استفاده از هوش مصنوعی در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی نیاز به سرمایه اولیه دارد.
  • از آنجایی که هوش مصنوعی امکاناتی را فراهم می‌کند که به جای نیروی کار از ماشین‌ها استفاده گردد، بنابراین ممکن است نرخ بیکاری افزایش یابد.

8 نرم افزار برتر برای طراحی دکوراسیون داخلی

  1. SketchUp
  2. Autodesk 3Ds Max
  3. Autodesk AutoCad
  4. Autodesk Revit
  5. Infurnia
  6. Roomle
  7. Magicplan
  8. Houzz

سوالات متداول

–آیا برای ورود به نرم افزارها و سایت‌ها به فیلترشکن نیاز است؟

برخی از وبسایت‌‌ها و اپلیکیشن‌ها نیاز به فیلترشکن دارند و برخی خیر. با این حال پیشنهاد می‌شود با فیلترشکن روشن وارد شوید.

–هوش مصنوعی بر تجربه مشتریان تاثیر مثبت دارد؟

بله، با بهره‌گیری دقیق از تنظیمات، طراحی داخلی قطعا در دسترس‌تر خواهد بود و مشتریان می‌توانند دستورات و ویژگی‌های مختلفی را براساس سلیقه خود اعمال کنند.

–استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی رایگان است؟

گرچه بیشتر ابزارها امکان استفاده رایگان را فراهم کرده‌اند اما برای اعمال طراحی‌های حرفه‌ای و پیشرفته نیاز به پرداخت اعتبار دارند. DiffusionBee  به صورت آفلاین اجرا می‌شود و به طورکامل رایگان است.

–آیا هوش مصنوعی جایگزین انسان خواهد شد؟

اینکه هوش مصنوعی سرعت انجام کار و میزان رضایتمندی را افزایش می‌دهد، حقیقتی انکارناپذیر است. با این حال احتمالا جایگزین انسان نخواهد شد، زیرا هوش مصنوعی بدون دخالت نیروی انسانی ممکن است ناهماهنگی‌هایی را در نتیجه نهایی داشته باشد.

در ادامه به مشاهده چند مدل از طراحی هایی که با هوش مصنوعی طراحی شده است میپردازیم:

 

دسته بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.