تفاوت تخته وایت‌ برد معمولی با تخته وایت‌برد شیشه ای

بازدید: 482 بازدید
تفاوت تخته وایت‌ برد معمولی با تخته وایت‌برد شیشه ای

در گذشته تخته‌های سیاه مورد استفاده قرار می‌گرفتند که مضرات خود را داشتند. برای استفاده از این تخته‌ها نیاز به گچ بود که نوشتن و پاک کردن گچ‌ها مشکلات زیادی به همراه داشت. گچ تخته باعث آلوده شدن دست‌ها، ایجاد حساسیت‌های پوستی و حتی مشکلات تنفسی می‌شد. پس از گذشت زمان مدل جدیدی از تخته‌ها به اسم وایت بردها تولید شدند که استفاده از آن در مراکز آموزشی گسترش پیدا کرد. این نوع تخته‌ها با ماژیک قابل استفاده بودند که بدین صورت مشکلات قبلی را حل کرده؛ اما مقاومت و باقی ماندن رد ماژیک بر روی آن‌ها قابل بحث بود. به مرور زمان ایده ساخت تخته‌‌ای مدرن‌تر و کارآمد‌تر شکل گرفت. در نتیجه تخته وایت ‌برد شیشه‌ای پا به عرصه گذاشت که به سرعت محبوبیت بسیاری کسب کرد.

تخته وایت‌برد شیشه ای چیست؟

امروزه مدل جدیدی از تخته‌های وایت برد به بازار آمده‌اند که از شیشه ساخته شده‌اند. به همین دلیل آن‌ها را تخته وایت برد شیشه‌ای یا گلس برد می‌نامند. برای تولید این نوع تخته‌‌ها از نوع خاصی از شیشه مانند کریستال یا سوپر کلیر استفاده شده که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به شیشه معمولی دارد. این نوع شیشه در یک فرایند سکوریت سازی قرار گرفته است تا استحکام آن بالا برود. بدین صورت تخته وایت برد شیشه‌ای بسیار صاف و بدون موج است و در برابر حرارت و ضربه از خود مقاومت نشان می‌دهد.

این مدل تخته وایت برد به دلیل ظاهر لوکس و شیک در بسیاری از مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر از مدل بی رنگ یا سفید این تخته خوشتان نمی‌آید، می‌توانید تخته‌های شیشه‌ای رنگی تهیه کنید. رنگی که در این تخته‌ها استفاده می‌شوند مرغوب هستند و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی‌دهند. برخی از آن‌ها دارای قابلیت مغناطیسی هستند و برخی نیز بر روی پایه‌های چرخ‌دار تولید می‌شوند.

دیگر زمان آن رسیده که تخته‌های وایت برد قدیمی جای خود را به وایت بردهای شیشه‌ای بدهند که علاوه بر طراحی مدرن و زیبا دوام و ماندگاری بیشتری دارند. با خرید این محصول دیگر خبری از لکه‌های که بر روی وایت بردهای قدیمی می‌ماندند و ناشی از جذب جوهر توسط سطح تخته بودند، نخواهد بود. همچنین انتخاب رنگ تخته تنها محدود به رنگ سفید نخواهد بود و می‌توان تخته شیشه‌ای را در ابعاد و رنگ‌ها دلخواه سفارش داد.

وایت برد شیشه ای در محل کار

ویژگی های منحصر به فرد تخته وایت‌برد شیشه ای

استفاده از تخت وایت بردهای شیشه‌ای به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، به سرعت در حال گسترش است. این نوع محصول به عنوان نسل جدیدی از تخته‌ها دارای مزیت‌های بسیاری نسبت به مدل‌های قدیمی هستند. اما این ویژگی‌ها چه هستند و با خرید تخته وایت برد شیشه‌ای ازچه مزایایی بهره خواهیم برد؟

  • دوام تخته: شیشه‌ای که برای ساخت این نوع تخته استفاده می‌شود بسیار ضخیم بوده و از استحکام بسیار بالایی برخوردار است؛ به طوری که گفته شده قدرت آن ده برابر شیشه معمولی است. به همین خاطر به آسانی حالت اولیه خود را از دست نمی‌دهد. از طرفی گیره‌هایی که این تخته را به دیوار متصل می‌کنند نیز بسیار قوی هستند. بدین ترتیب برای مدتی طولانی می‌توانید از این تخته استفاده کنید.
  • ظاهر زیبا و لوکس: تخته وایت بردهای شیشه‌ای جلوه‌ای زیبا و شیک دارد. به همین خاطر مراکز اداری و آموزشی که به دنبال دکوراسیونی زیبا و لوکس هستند، از این مدل تخته‌ها استفاده می‌کنند. جالب است بدانید وجود این تخته در مراکز آموزشی می‌تواند به افزایش یادگیری دانش‌آموزان کمک کند.
  • قابلیت پاک شوندگی بالا: در تولید شیشه این نوع تخته از مواد غیر متخلخل استفاده می‌شود؛ در نتیجه راهی برای نفوذ جوهر ماژیک به داخل شیشه وجود ندارد. از همین رو پاک‌سازی ماژیک‌ها از روی آن بسیار آسان است و به راحتی به حالت اول برمی‌گردد. با این حال توصیه می‌شود اجازه ندهید جوهر برای مدت طولانی بر روی تخته باقی بماند.
  • سطح قوی و مقاوم: تخته وایت بردهای شیشه‌ای به دلیل استحکام مقاومت بالا در برابر خش و ضربه، نسبت به سایر تخته‌ها مزیت دارد. شما هر چقدر هم که از این تخته استفاده کنید، خش و فرو رفتگی بر روی آن نخواهید دید. این ویژگی تخته از مزایای بسیار مهم آن به شمار می‌آید.
  • نصب راحت: نصب و راه‌اندازی تخت بسیار آسان است. برای این کار به چند گیره محکم نیاز است تا تخته به دیوار متصل شود. البته برخی از تخته‌های وایت برد شیشه‌ای چرخ‌دار هستند و نیازی به نصب آن بر روی دیوار نیز نیست. به طور کلی نصب این تخته تنها چند دقیقه طول می‌کشد و نیاز است که دو کارشناس حرفه‌ای این کار را انجام دهند. این موضوع به ابعاد تخته نیز بستگی دارد و طبیعتا هر چه تخته کوچک‌تر باشد، نصب آن راحت‌تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد.
  • رنگ‌های متنوع: این مدل تخته علی‌رغم مدل‌های قدیمی، تنها در یک رنگ تولید نمی‌شود. شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون اداره یا مرکز آموزشی خود،
  • مغناطیسی بودن: برخی از تخته‌های شیشه‌ای از قابلیت مغناطیسی نیز برخوردار هستند. بدین صورت شما می‌توانید آهنربا نیز به این تخته بچسبانید. این ویژگی به شما امکان چسباندن تخته پاک کن و کاغذ‌های مورد نیاز با استفاده از آهنربا را می‌دهد.
  • وایت برد شیشه ای سفید متصل به دیوار

چرا تخته وایت برد شیشه ای از تخته وایت برد معمولی بهتر است

به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی‌، تمام محصولات به روز رسانی می‌شوند و نمونه‌های بهتر و کارآمدتر آنها به تولید می‌رسد. این اتفاق برای تخته وایت بردهای معمولی نیز افتاده است که نتیجه آن به تولید رسیدن تخته وایت بردهای شیشه‌ای است. همان‌طور که تخته‌های وایت برد معمولی نسبت به تخته‌های گچی مزایای بیشتری داشتند، نمونه‌های شیشه‌ای نیز نسبت به هر دو مزیت دارند‌. در ادامه دلایل آن را بیان می‌کنیم.

  • ظاهر تخته‌های شیشه‌ای نسبت به تخته‌های وایت برد معمولی بهتر است و حضور آن باعث می‌شود محیط شیک و مدرن به نظر برسد.
  • تخته‌های شیشه‌ای از طول عمر بالاتری برخوردارند و برای مدت بیشتری قابل استفاده هستند.
  • استحکام و کیفیت این مدل تخته‌ها نسبت به تخته‌های وایت برد معمولی بیشتر بوده و از قابلیت ضد خش و ضد ضربه برخوردار است.
  • شفافیت تخته‌های شیشه‌ای نیز به نسبت تخته‌های وایت برد معمولی بسیار بالاتر است.
  • نوشتن و پاک کردن جوهر ماژیک از روی تخته بسیار آسان است. به دلیل سطح بسیار صاف و مقاوم،جوهر درون آن نفوذ نکرده و رد ماژیک بر روی تخته شیشه‌ای نمی‌ماند؛ در حالی که ممکن است این رد بر روی تخته وایت برد معمولی بماند.
  • تخته وایت برد شیشه‌ای مانند نمونه‌های قدیمی تنها به عنوان تخته نوشتاری کاربرد ندارد؛ بلکه می‌تواند از اجزای طراحی دکوراسیون، پرده پروژکتور، تابلو اعلانات و… باشد. به همین دلیل به این نوع تخته‌ها، تخته وایت بردهای چند کاره هم می‌گویند.

تخته وایت‌برد شیشه در چه محیط هایی کاربرد دارد

شاید تخته‌های گچی و وایت برد معمولی تنها در مراکز آموزشی و گاها در برخی ادارات کاربرد داشته‌اند؛ اما کاربرد تخته‌های شیشه‌ای بسیار گسترده‌تر است. همان‌طور که اشاره کردیم این محصول تنها به عنوان تخته نوشتاری شناخته نمی‌شود؛ به همین خاطر می‌تواند در محیط‌های بیشتری کاربرد داشته باشد. در ادامه با این محیط‌ها آشنا می‌شوید.

کاربرد در محیط‌ مسکونی

این تخته هم می‌تواند در خانه و هم در لابی مجتمع و ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید یک تخته وایت برد شیشه‌ای را در خانه نصب کنید تا برنامه‌هایی که قصد دارید در یک روز یک هفته یا یک ماه انجام دهید را بر روی آن یادداشت کنید. همچنین می‌توان قبض‌ها و رسیدهایی که باید در مقابل چشم باشند را با آهنربا به تخته بچسبانید. با نصب تخته شیشه‌ای در لابی، علاوه بر زیبا سازی محیط آن مدیر ساختمان می‌تواند تمام اعلانات مهم را بر روی آن نصب کند.

کاربرد در محیط‌های آموزشی و آکادمیک

نحوه کاربرد این تخته در محیط‌های آموزشی واضح است. از این محصول می‌توان برای آموزش به دانش آموزان و دانشجویان در مدارس، دانشگاه‌‌ها و آموزشگاه‌های خصوصی استفاده کرد؛ به ویژه اگر این مراکز ظاهری لوکس و مدرن دارند و به دنبال لوازمی مطابق با دکوراسیون خود هستند. علاوه بر این مراکز آموزشی دیگر با مشکلاتی که سایر تخته‌ها به همراه داشتند، مواجه نخواهند شد.

کاربرد در محیط‌های اداری و کاری

از تخته وایت برد شیشه‌ای در ادارات شیک و لوکس نیز استفاده می‌شود. موسسات و شرکت‌های مهندسی و خدماتی با توجه به نیاز خود این تخته‌ها را تهیه می‌کنند تا در اجتماعات تیمی و جلسات کسب و کار بتوانند برنامه‌های ارائه شده را بر روی آن مشاهده کنند. علاوه بر این مدیران می‌توانند این تخته‌ را در اتاق خود قرار داده و اهداف، برنامه‌ها و برگه‌های مهم را بر روی آن بنویسند و نصب کنند‌.

قیمت انواع مدل های تخته وایت‌برد شیشه ای

تخت وایت بردهای شیشه‌ای به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، دوام و استحکام بالا قیمت بالاتری نسبت به تخته‌های قدیمی دارند. با این حال می‌توان گفت هزینه‌ای که برای این تخته در نظر گرفته می‌شود، معقول است؛ چرا که دوام بالای آن موجب می‌شود تا مدتی طولانی به تعویض و خرید مجدد تخته نیازی نداشته باشید. همچنین تولید کنندگان این نوع تخته در ایران چندان زیاد نیستند. این موضوع نیز بر قیمت بالای تخته موثر بوده است. از آنجایی که تخته وایت برد شیشه‌ای انواع مختلفی دارد، نمی‌توان قیمت مشخصی را بیان کرد. در ادامه محدوده قیمت هر کدام از انواع این تخته را خواهیم گفت.

  • تخته معمولی دیواری: این تخته دارای گلسی سفید رنگ و معمولی است. از این نوع تخته شیشه‌ای برای انجام کارهای معمولی استفاده می‌شود؛ چرا که قابلیت‌های اضافه‌ای ندارد. به همین دلیل قیمت آن به نسبت دیگر مدل‌ها مناسب‌تر است. به نسبت ابعاد تخته، معمولا قیمت آن بین ۱ تا ۲ میلیون تومان است.
  • تخته سکوریتی: مقاومت این مدل تخته شیشه‌ای به نسبت مدل معمولی، بیشتر است؛ چرا که از شیشه سکوریتی ساخته شده است. این نوع شیشه کاملاً نشکن، ضد خش و ضد ضربه است. به همین دلیل قیمت آن نسبت به نمونه قبلی بالاتر و بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است.
  • تخته مغناطیسی: این مدل تخته همان تخته سکوریتی بوده که دارای قابلیت مغناطیسی نیز هست؛ بنابراین هم مقاومت بسیار بالایی دارد و هم می‌توان از آهنربا برای چسباندن اشیا مختلف به تخته استفاده کرد. از همین رو علاوه بر تخته نوشتاری، به عنوان تابلوی اعلانات نیز کاربرد دارد. در واقع همین ویژگی‌ها آن را به پرکاربردترین تخته شیشه‌ای تبدیل کرده است. از طرفی قیمت آن نیز به نسبت دیگر مدل‌های تخته‌های شیشه‌ای بیشتر بوده و معمولا بین ۲ تا ۴ میلیون تومان است.
  • تخته ایستاده: تخته وایت برد شیشه‌ای به صورت ایستاده یا چرخ دار نیز تولید می‌شود تا در صورت نیاز بتواند آن را جا به جا کرد. پایه‌های این تخته نیز انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها از آلیاژ آلومینیوم و آهن برخی نیز از پلاستیک تولید می‌شوند. مشتریان می‌توانند جنس پایه را انتخاب کنند. قیمت این مدل تخته‌ها به نسبت نوع پایه، بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است. وایت برد شیشه ای در اتاق کنفرانس

تخته وایت‌برد شیشه ای را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید تخته وایت برد شیشه‌ای با کیفیت و با گارانتی 15 ساله می‌توانید به فروشگاه چندسو مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی انواع لوازم خانگی و اداری را عرضه می‌کند که از نظر کیفیت و دوام تضمین شده هستند. این فروشگاه برای مشتریان خود شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است. به طور مثال شرایط خرید اقساطی برای مشتریان وجود دارد. تحویل محصولات این فروشگاه بسیار سریع است و شما می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن سفارشات خود را دریافت کنید. امکان خرید عمده نیز برای مشتریان وجود دارد. شما می‌توانید با ثبت سفارشی به ارزش ۱۲ میلیون و بالاتر، از ارسال رایگان آن استفاده کنید.

دسته بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.