ایده های خلاقانه طراحی دکوراسیون خانه شیک و مدرن

بازدید: 505 بازدید
تصویر-ایده-های-خلاقانه-طراحی-دکوراسیون-خانه-شیک-و-مدرن

 در دنیای امروز زمانی که صحبت از طراحی دکوراسیون خانه ها می شود، یکی از بولد ترین نکاتی که در ذهن اکثر افراد وجود دارد، سادگی و زیبایی است. خانه ای پر از انرژی مثبت که جلوه ای شیک دارد و به دور از هرگونه لوازم اضافه و چیدمان شلوغ است. حضور در چنین خانه ای می تواند آرامش و امنیت را برایتان فراهم کند. سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون خانه وجود دارد اما تنها سبک مدرن است که می تواند ظاهری جذاب و شیک به خانه شما بدهد. فرقی نمی کند خانه تان بزرگ است یا کوچک در هر صورت می توانید با الهام گرفتن از ایده های خلاقانه دکوراسیون مدرن، یک چیدمان شکیل و خیره کننده داشته باشید.

طراحی دکوراسیون چندسو

هدف اصلی دکوراسیون داخلی چیست؟ چرا نباید آن را دست کم گرفت؟

   دکوراسیون هر فضایی، از هتل و محیط های رسمی و اداری گرفته تا خانه و فضاهای عمومی و… تاثیر مستقیمی بر روی خلقیات و احساسات اشخاص حاضر در آن فضا دارد. یک دکوراسیون استاندارد و اصولی می تواند یک فضای راحت و کاربردی را برای شما فراهم کند. البته به شرطی که متناسب با سلیقه شما هم باشد. از آنجایی که شما بیشترین ساعت روز را در محیط خانه و کنار عزیزانتان هستید و محلی برای استراحت و آرامش شما است باید یک دکوراسیون زیبا متناسب با نظر شخصی خودتان داشته باشید تا احساس راحتی کنید و بتوانید زندگی را زندگی کنید. جدای از آن خانه شما محلی برای میزبانی از مهمانانتان خواهد بود و باید یک چیدمان بی نظیر برای آن در نظر بگیرید تا مهمانان شما هم احساس شادی و راحتی در آن محیط داشته باشند.

اما زمانی که قصد انتخاب دکوراسیون داخلی برای فضاهای کاری و رسمی را دارید، علاوه بر همه این ها باید به فکر بهره وری کارکنان، عدم خستگی و تامین نیاز ان ها هم باشید.

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

برای اجرای دکوراسیون داخلی در قدم اول باید سبک مدنظر خود را انتخاب کنید. برای داشتن محیطی اعیانی و شاهانه کلاسیک را انتخاب کنید. اگر علاقه مند به فضاهای لوکس و ساده هستید، مدرن برای شما مناسب خواهد بود. برای علاقه مندان به فضاهای فانتزی و ساده هم سبک مینیمال بهترین انتخاب است. بعد از انتخاب سبک دکورایون داخلی، مراحل اصلی آن آغاز می شود که شامل:

انتخاب متریال و تجهیزات دکوراسیون

شاید تصور کنید برای سبک کلاسیک باید از چوب طبیعی استفاده کرد! سخت در اشتباه هستید متریال دیگری همچون رزین اپوکسی، سنگ طبیعی و… هم جزو بهترین گزینه ها برای اجرا این سبک هستند. این نکته طلایی در دیگر سبک ها هم صدق می کند و باید متریال و تجهیزات مد نظر خود را مشخص کنید و سپس دست به کار شوید.

 

اجرا و نصب تجهیزات دکوراسیون

بعد از انتخاب مواد اولیه، وقت طراحی و اجرا آن است. اینکه می خواهید پوشش دیوار شما به چه رنگ و چه طرحی باشد؟ کفپوش خانه را چوبی انتخاب کرده اید یا سنگی و… تمامی موارد اجرا می شوند و محیط سر و شکل واقعی به خود خواهد گرفت.

نظارت و بررسی

 حال که تمامی کارها انجام شد، یک قدم به آخیش گفتن و نوشیدن فنجان چای در این فضا فاصله دارید. باید تمامی نقاط را مورد بررسی قرار دهید و هر نوع ایراد، تضاد و تناقض و..که وجود دارد را برطرف کنید. چنانچه هیچ نکته ای وجود نداشته باشد و همه کارها مطابق با خواست شما انجام شده باشد، وقت آن است که فنجای چای خود را بریزید و از دکوراسیون جدید محیط لذت ببرید.

نکته مهم: در هر یک از این مراحل توصیه می کنیم از افراد متخصص در این حوزه همچون طراحان داخلی کمک بگیرید.

مهم ترین نکات دکوراسیون داخلی پروژه نوسازی

آتش سوزی، زلزله، سیل و… رویدادهای طبیعی هستند که نمی تواند مانع از رخداد آن ها شد. این عوامل ممکن است باعث آسیب به بافت داخلی و خارجی خانه شما شوند. البته همیشه هم پای بلایای طبیعی در میان نیست و در برخی مواقع خانه ها طول عمر مفید خود را کرده اند و به اصطلاح کلنگی شده اند. دیگر توانی برای سرپا ماندن ندارند. در چنین شرایطی نوسازی یک فرشته نجات است که می تواند فضایی لوکس و جذاب و با میفیت درجه یک به شما هدیه دهد. شما در نوسازی می توانید تغییرات کوچک و بزرگ را روی بافت خانه انجام دهید. با این کار خانه شما از ظاهر یکنواخت خود خارج می شود و جذابیت آن بیشتر خواهد بود. از مهم ترین نکاتی که در نوسازی منازل باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

  • تنها تمرکز خود را روی فضای داخلی خانه نگذارید و بافت خارجی آن را هم ترمیم و نو کنید.
  • هزینه های خود را الویت بندی کنید. هزینه نوسازی بستگی به میزان تغییرات، سبک انتخابی و… دارد اما باید این هزینه ها را مدیریت کنید.
  • در پروژه نوسازی سعی کنید کارایی بخش های مختلف خانه را افزایش دهید و همچنین یک دکوراسیون بهینه داشته باشید.
  • از روش های جدید طراحی داخلی برای تغییر نقشه و معماری فضا استفاده کنید.
  • مقاوم سازی خانه را در برابر عوامل مختلف فراموش نکنید.

باید بدانید که نوسازی خانه یا هر فضای دیگری عملی کاملا تخصصی است و باید تمامی تغییرات از نظر فنی مورد بررسی قرار گیرد تا آسیب و بار اضافه ای بر روی ستون های خانه نباشد. از این رو باید این کار را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

نکات دکوراسیون داخلی پروژه بازسازی

  • نگاهی به دور و برتان بیندازید! چه مدت است که خانه شما همچین دکوراسیونی دارد؟ از آن خسته نشدید؟ نمی خواهید یک خانه شیک و مدرن داشته باشید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بعد از مدتی از فضای اطراف خسته می شوید و به فکر یک تغییر بزرگ هستید، نوسازی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. می توانید به راحتی در سریع ترین زمان محیط اطراف خود را کاملا دگرگون کنید و یک فضای جدید و جذاب داشته باشید. از آنجایی که قرار نیست همه چیز را بکوبید و مجدد بسازید، هزینه کمتری برایتان خواهد داشت. شما می توانید از لوازم قدیمی خود هم استفاده کنید و با رنگ کردن و تغییر محل قرارگیری یک تنوع دوست داشتنی در فضا داشته باشید. تغییر متریال و رمگ و کارایی فضاها می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.برای نوسازی باید به یک سری نکات مهم توجه کنید که از مهم ترین آن ها عبارتند از:
  • به سراغ متریال های جدید و متفاوت بروید.
  • دکوراسیونی متناسب با نیاز و تعداد اعضای خانواده انتخاب کنید.
  • راحتی خود را الویت قرار دهید.
  • برای مدیریت هزینه ها و کاهش آن سعی کنید از مواد اولیه جدید و تکنولوژی روز کمک بگیرید.
  • این کار به تیم حرفه ای بسپارید تا نتیجه رضایت بخشی برایتان داشته باشد.

اجزا و عناصر دکوراسیون داخلی و اهمیت هر یک از آن ها

اگر می خواهید یک دکوراسیون خانه شیک و مدرن داشته باشید، نباید از اجزا و عناصر آن غافل شوید. هر دکوراسیونی یک سری عنصرهایی دارد که زیبایی و جذابیت فضا را تضمین می کند. از مهم ترین عناصر که در تمامی دکوراسیون ها یکسان هستند و رعایت آن ها باعث معجزه در دکوراسیون شما می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 قدرت رنگ

تا به حال برای شما هم پیش آمده که وارد یک محیط شوید و تم رنگی آن شما را مجذوب کند؟ این همان قدرت رنگ است. اگر بتوانید یک ترکیب جذاب انتخاب کنید فضایی شیک و منحصر به فرد خواهید داشت. رنگ ها می توانند محیط را بزرگتر، کوچکتر، باریک تر و حتی بلندتر و… نشان دهند. با رنگ ها بازی کنید و برای انتخاب بهتر سعی کنید نگاهی به روانشناسی رنگ ها هم داشته باشید.

نورپردازی و دیگر هیچ

نور روح بخش دکوراسیون شما است. قرار نیست حتما یک خانه نورگیر داشته باشید و آفتاب را به خانه تان مهمان کنید. شما می توانید با نورپردازی اصولی همچون استفاده از نورهای مخفی، ایجاد سایه و… هم فضایی زنده و چشم نواز داشته باشید که از بودن در آن خسته نمی شوید.

مبلمان منزل و پوشش اصلی

مبلمان منزل اصلی ترین لوازم به کار گرفته شده در دکوراسیون هستند که در عین راحتی باید زیبا و خیره کننده باشند. مبلمانی را انتخاب کنید که وزن سبکی هم دارند و می توانید به راحتی آن ها را جابه جا کنید. در کنار مبلمان از تزئینات دیگر و عناصر دکوراتیو هم بهره ببرید تا دکوراسیون محیط شما تکمیل شود.

بایدها و نبایدهای دکوراسیون داخلی که باید به آن توجه کنید!

طراحی دکوراسیون خانه شیک و مدرن زمانی اتفاق می افتد که شما بدانید چه چیزهایی را باید رعایت کنید و از چه چیزهایی دوری کنید! به عبارتی بایدها و نبایدهای دکوراسیون داخلی را بشناسید و متناسب با نقشه خانه، سبک چیدمان و… آن ها را به کار بگیرید. در ادامه با برخی از این بایدها و نبایدها آشنا خواهیم شد.

 

 بایدهای دکوراسیون داخلی:

  • سلیقه و نظر شخصی خود را در نظر بگیرید
  • سعی کنید از رنگ های هماهنگ که با هم هارمونی دارند استفاده کنید تا محیط دلبازتری داشته باشید
  • متریال هماهنگ انتخاب نمایید
  • استانداردها و اصول طراحی را جدی بگیرید و پایبند به آن ها باشید.

نبایدهای دکوراسیون داخلی:

  • سبک های مختلف را با هم تلفیق نکنید
  • رنگ های متضاد دیگر محبوب نیستند
  • سعی کنید انتخاب های مبهم را به حداقل برسانید

سبک‌های دکوراسیون داخلی را بشناسیم

 از سبک‌های کلاسیک و رترو تا مدرن و صنعتی، انواع سبک‌های دکوراسیونی می‌تواند چه تاثیری بر چه چه متراژ فضایی بگذارد، کامل توضیح دهید.

دکوراسیون فضاها به شکل گسترده ‌ای انجام می ‌شود و هر سبک دکوراسیونی تاثیر خاص خود را در متراژ فضا دارد. شما باید انواع این سبک ها را بشناسید تا بتوانید متناسب با متراژ فضا یکی از آنها را انتخاب کنید. از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سبک مینیمال

این سبک با استفاده از رنگ ‌های ساده، خطوط تمیز و عدم استفاده از الگوهای پر رنگ و پر جزئیات، فضا را بزرگتر و بازتر به نظر می ‌رساند. استفاده از مبلمان کم حجم، کم جا و قطعات کوچک نقش مهمی در حفظ فضای آزاد دارد.

سبک صنعتی

در این سبک، استفاده از مصالح خام مانند بتن، آهن و چوب تاثیر قابل توجهی بر فضای چیدمان دارد. استفاده از رنگ‌ های تیره و الگوهای گسترده نقش بزرگی در کوچکتر به نظر رسیدن فضاها دارد. معمولا این سبک برای خانه هایی با متراژهای بالا توصیه می شود.

سبک روستایی

 با استفاده از چوب و مصالح طبیعی، این سبک به فضا حس گرما و صمیمیت می ‌دهد. استفاده از رنگ ‌های خاکستری و قهوه‌ ای، همچنین الگوهای گلدار و پارچه ‌های بافته شده نقش مهمی در کوچکتر به نظر رسیدن فضا دارد.

 

سبک معاصر

 با استفاده از طرح‌ های هنری، رنگ‌ های جذاب و الگوهای خلاقانه، این سبک به فضا زندگی  می ‌دهد. استفاده از مبلمان با خطوط منحصر به فرد و قطعات دکوراتیو جذاب، تاثیر بزرگی در کامل به نظر رسیدن فضا دارد.

سبک کلاسیک

 با استفاده از الگوها و طرح‌ های پیچیده، رنگ ‌های تیره و استفاده از مصالح گران ‌قیمت، این سبک به فضا حس لوکس و شیک می بخشد و ظاهری باشکوه تر دارد.

نحوه چیدمان فضاهای مختلف دکوراسیون خانه

تنها انتخاب سبک نیست که در جذابیت فضا و دکوراسیون داخلی آن تاثیر دارد. بلکه نحوه چیدمان مبلمان منزل و دیگر لوازم نیز اهمیت بسیار زیادی دارند و نباید آن را نادیده بگیرید. هر فضایی از خانه چیدمان خاص خود را نیاز دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

نحوه چیدمان سالن پذیرایی

 شما قرار است میزبان عزیزانتان در این فضا باشید. سعی کنید نکات مهم چیدمان همچون قرار گیری پایه جلویی مبل ها روی فرش، قرار دادن جلو مبلی در مرکز ست مبلمان، نورپردازی عمومی را رعایت کنید. اگر سالن بزرگتری دارید بهتر است مبل ها را تا نیم متر از دیوار فاصله دهید. قرار دادن یک عنصر دکوراتیو در این فضا می تواند تکمیل کننده چیدمان شما باشد.

 نحوه چیدمان آشپزخانه

چه آشپزخانه بزرگی داشته باشید و چه کوچک رمز موفقیت شما در حذف اضافات و ریخت و پاش ها خواهد بود. سعی کنید کانتر مرتبی داشته باشید. از رنگ های روشن برای کابینت ها استفاده کنید تا محیط دلباز باشد. کلیه تجهیزات و لوازم را هم داخل کابینت جای دهید.

نحوه چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب فضای امن شما است. سعی کنید نکات فنگشویی را در چیدمان آن به کار ببرید. تخت را در مقابل بزرگ ترین دیوار اتاق بگذارید و سعی کنید دید مناسبی به درب ورودی داشته باشد.

نحوه چیدمان سرویس بهداشتی و حمام

 سرویس بهداشتی و حمام هم نیاز به چیدمان دارند. می توانید از گلدان فانتزی با گل طبیعی، شمع، خوشبو کننده و… برای تزئین آن استفاده کنید. البته نباید در تزئینات چنین فضایی زیاده روی کنید.

نحوه چیدمان نشیمن پذیرایی

 شما باید احساس راحتی داشته باشید. می توانید یک کاناپه در برابر میز تلویزیون قرار دهید. اگر فضای کافی برای میز تلویزیون ندارید میتوانید تی وی را روی دیور نصب کنید. المان های تزئینی در نشیمن را به حداقل برسانید.

 ترفندهای کاربردی برای زیبایی بیشتر دکوراسیون منزل

در طراحی دکوراسیون می توانید از تجربیات دیگران و ترفندهای جادویی هم کمک بگیرید تا دکوراسیون خانه شیک و مدرن داشته باشید. از سری ترفندهایی که می توانید از آن ها استفاده کنید، عبارتند از:

  • از آینه استفاده کنید. وجود آینه در فضا با انعکاس نور باعث می شود تا محیط بزرگتر به نظر برسد.
  • اگر فضای بزرگی ندارید به سراغ رنگ های آرامش بخش و نود بروید تا محیط بزرگتر دیده شود.
  • برای آنکه بتوانید سقف را بلندتر نشان دهید، می توانید برای دیوار از طرح های راه راه استفاده کنید.
  • کفپوش فضا را با رنگ روشن انتخاب کنید تا خانه دلباز تر باشد.
  • لوازم دکوری متناسب با سبک و چیدمان انتخاب کنید.
  • فضا را شلوغ نکنید
  • فرش ها را با فاصله از یکدیگر پهن کنید.
  • از گیاهان و گلدان ها در محیط استفاده کنید اما زیادی روی نکنید.
 
دسته بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.