ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک

بازدید: 944 بازدید
تصویر-مقاله-طراحی-دکوراسیون-خانه های کوچک

چه کسی گفته نمی توان در خانه های کوچک دکوراسیونی شیک و جذاب داشت؟ شما تنها به یک طراحی دکوراسیون ایده آل نیاز دارید تا بتوانید یک چیدمان دلباز و منحصر به فرد داشته باشید. امروزه خانه های آپارتمانی کوچک دست افراد را برای طراحی دکوراسیون داخلی و جذاب بسته است اما با استفاده از یک سری ترفندها و ایده های خلاقانه می توانید به راحتی این مشکل را برطرف سازید و یک چیدمان بی نقص داشته باشید.

نکات مهم برای داشتن یک دکوراسیون عالی برای خانه های کوچک

اگر به دنبال یک چیدمان شگفت انگیز هستید که بسیار کاربردی هم باشد و بتوانید کلیه لوازم خود را در محیط خانه سرو سامان دهید، باید به نکات مهمی توجه کنید که برخی از ان ها عبارتند از:

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک پیش از هر اقدامی باید سبک چیدمان و مبلمان منزل را انتخاب کنید. اگر به دنبال انتخاب بهترین سبک چیدمان برای خانه های کوچک هستید، به سراغ سبک های زیر بروید:

  • سبک مینیمالیستی: در این سبک، از مبلمان ساده و کم ترین لوازم جهت چیدمان استفاده می‌ شود. انتخاب رنگ ‌های روشن و استفاده از مبلمان کوچک و جمع و جور، از مهم ترین ویژگی های این سبک است که فضا را بزرگتر به نظر می‌ رساند.

  • سبک مدرن: در سبک معاصر و مدرن دیگر خبری از مبلمان عظیم الجثه و تزئینات زیاد نیست. همه چیز در عین سادگی انتخاب می شوند و تا حد امکان از اشکال هندسی و طرح های متفاوت به کار گرفته می شود تا فضا خیلی اشغال نشود و چیدمان کاربردی برای خانه های شما انجام شود.

  • سبک صنعتی: می توان آن را شبیه به سبک مدرن دانست با این تفاوت که از متریال فلزی برای دیزاین و چیدمان استفاده می شود. البته استفاده از فلز در ترکیب با رنگ های گرم و متریال روح بخشی همچون چوب باعث سردی خانه نمی شود.

فضاسازی جذاب و متفاوت

در طراحی داخلی خانه های کوچک، تنها با یک سالن پذیرایی مواجه هستیم. اما حداقل به دو فضا برای نشیمن و ناهارخوری نیاز داریم که می توان این فضاسازی را با استفاده از مبلمان منزل انجام داد. البته به شرطی که سرویس مبل مناسبی انتخاب کنید. مبلمان منازل کوچک باید کوچک و جمع جور باشد تا بتوانید در قسمتی از سالن بگذارید و مابقی فضا را برای ناهارخوری اختصاص دهید. علاوه بر آن استفاده از قفسه های دکوراتیو، پارتیشن ها و… هم می تواند به شما به منظور فضاسازی سالن کمک کند.

استفاده از طرح و نقش در دیوار

شاید تصور کنید اگر طرح روی همه دیوارها ساده و به رنگ سفید باشد خانه بزرگتر به نظر می رسد. این کاملا درست است اما شما با استفاده از طرح های متنوع روی دیوارها هم می توانید باعث بزرگتر به نظر رسیدن محیط خانه تان شوید. برای مثال: اگر یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری راه راه بپوشانید، سقف خانه بسیار کشیده تر و محیط خانه بزرگتر به نظر می رسد. نصب تابلو و قاب عکس هم روی دیوار فضا را خفه نشان می دهد از این رو می توانید از نقاشی روی دیوار یا کاغذ دیواری طرح دار برای یکی از دیوارها استفاده کنید.

 بهترین روش ها برای چینش دکوراسیون خانه های کوچک

روش های مختلفی برای چینش دکوراسیون خانه های کوچک وجود دارد. شما باید متناسب با مدل خانه، فضایی که در اختیار دارید و دیگر پارامترها از بین این روش ها انتخاب کنید. از راحت ترین و موثرترین روش های طراحی دکوراسیون خانه های کوچک که معمولا برای تمامی منازل کاربردی است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مبلمان کوچک: انتخاب مبلمان با اندازه کوچک و طراحی شیک، به شما کمک می ‌کند تا فضای بیشتری را در خانه خود ایجاد کنید. چرا که این مبلمان جاگیر نیستند. از طرفی حمل و جابه جایی اسانی دارند و برای افراد مستاجر یا کسانی که علاقه مند به تغییر دکوراسیون هستند و زود به زود مدل چیدمان مبل ها را تغییر می دهند، مناسب است. مبل های کوچک برای استفاده روزمره راحت هستند و همچنین برای میزبانی از مهمانان هم ظاهری شیک و زیبا دارند از این رو میتوانید به راحتی با یک تیر دو نشان بزنید.

  • ذخیره‌ سازی هوشمند: استفاده از مبلمان یا تجهیزات دارای فضا های ذخیره ‌سازی مخفی مانند: جعبه ‌های زیر تخت خواب یا طبقه ‌های مخفی در کابینت‌ها، به شما امکان می ‌دهد بهره‌ برداری بهینه ‌تری از فضاها داشته باشید. استفاده از قفسه ها، کابینت ها و جعبه های ذخیره سازی با طرح های خلاقانه، به شما کمک می ‌کند تا فضای بیشتری را برای ذخیره کردن وسایل خود داشته باشید.

  • رنگ ‌های روشن: استفاده از رنگ ‌های روشن و نورانی در دکوراسیون دیوارها و سقف ‌ها، باعث بزرگتر شدن فضا شما می شود. استفاده از رنگ های روشن مانند: سفید، آبی یا صورتی کمک می کند خانه بزرگتر و بازتر به نظر برسد. سعی کنید از رنگ های روشن برای کف و سقف هم استفاده کنید. شما قرار است احساس امنیت و ارامش را در خانه خود داشته باشید پس نظر شخصی خود را هم برای انتخاب رنگ اعمال کنید و تم رنگی متناسب با سلیقه تان داشته باشید.

  • آینه ‌ها: قرار دادن آینه ‌های بزرگ در دیوارها و دیگر نقاط استراتژیک نور را بیشتر منعکس کرده و فضا را دو برابر بزرگ تر نشان می ‌دهد. سعی کنید از آینه های دیواری یا قدی استفاده کنید. آینه هایی با قاب های بزرگ و شلوغ برای خانه های بزرگ مناسب هستند. قرار دادن آینه در جاهای مناسب مانند: روبه روی پنجره یا در باعث ورود نور طبیعی به خانه شده و حس آرامش و طبیعی بیشتری به محیط می بخشد.

  • استفاده از فضای دیوار: قرار نیست دیوارها خالی بمانند. استفاده از قفسه ‌ها، کتابخانه‌ ها و نگهدارنده‌ های دیواری به شما اجازه می ‌دهد از فضای زمینی کمتر استفاده کنید و همچنین محلی برای قراردادن لوازم کوچک و دکوری خود داشته باشید.

  • نورپردازی مناسب: استفاده از نورهای هوشمند و نورپردازی مناسب به شما امکان می ‌دهد فضاها را در دکوراسیون بهینه‌ سازی کنید و حسن امنیت و راحتی را بهبود بخشید. اگر بتوانید نورپردازی اصولی انجام دهید محیط خانه بسیار دلباز خواهد شد. سعی کنید از نورهای تک رنگ ترجیحا سفید استفاده کنید. به کار گیری نورهای رنگی در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک یک اشتباه محض است.

  • دیوار‌های تاشدنی و چرخان‌پذیر: استفاده از دیوار‌ های تاشدنی یا چرخان ‌پذیر  این امکان را به شما می دهد تا از فضا اضافه در مواقع مورد نیاز بهره مند شوید. برای مثال: یک دیوار متحرک می توان فضای نشیمن و ناهارخوری شما را از هم جدا کند. اما زمانی که تعداد مهمان های شما زیاد باشد با جمع کردن دیوار می توانید سالن بزرگتری داشته باشید.

  • استفاده از مبلمان چند منظوره: انتخاب مبلمانی با ویژگی ‌های چند منظوره مانند تختخواب‌ هایی با فضای زیر تخت برای ذخیره‌سازی، به شما اجازه می ‌دهد از فضاها بهره‌برداری بهتری داشته باشید. همچنین استفاده از مبلمانی که قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب یا جاکفشی را دارند، فضای بیشتری را برای استفاده های مختلف فراهم می‌ کند.

  • دکوراسیون ساده و منسجم: استفاده از دکوراسیون ساده و منسجم به شما اجازه می ‌دهد تا فضای کوچک ‌تان را با یک نظم آرام و زیبا طراحی کنید و حس آرامش و تمیزی به فضا بدهید. مبل های بزرگ انتخاب نکنید. سعی کنید کم ترین تزئینات را در خانه به کار ببرید. لوازمی که استفاده زیادی برای شما ندارد از دکوراسیون خارج کنید. استفاده از ترفندهای فنگ شویی هم می تواند به شما در داشتن یک چیدمان منسجم وو ارامش بخش هم کمک کند و انرژی مثبت فراوانی در منزل داشته باشید.

دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه‌های کوچک

دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه ‌های کوچک یک انتخاب هوشمندانه است. امروزه فناوری به کمک شما امده است و می توانید با استفادهاز تکنولوژی روز تجهیزات مدرن تری در خانه به کار بگیرید که کار را برای شما اسان تر می کند و همچنین باعث می شود تا یک فضای جذاب و امروزی داشته باشید. اگر به دنبال راهکارهایی برای دکوراسیون داخلی مدرن هستید، به نکات زیر دقت کنید:

استفاده از مبلمان کم حجم: استفاده از مبلمان با ابعاد کوچک و سبک، فضای بیشتری را در خانه فراهم می ‌کند. علاوه بر حجم، به مدل و تعداد مبلمان هم توجه کنید. مبل هایی با پایه های کوتاه که فاصله زیادی تا سقف دارند و محیط خانه را بزرگ تر نشان می دهند. همچنین سعی کنید مبلمانی متناسب با تعداد اعضای خانواده تهیه کنید. برای یک خانواده 4 نفره داشتن یک سرویس 6 نفره کافی خواهد بود. شما یک خانه با دکوراسیون مدرن خواهید داشت و برای مهمانی ها و دورهمی های بزرگ می توانید از تالارها، کافی شاپ و رستوران ها استفاده کنید.

رنگ های مدرن: در سبک مدرن استفاده از رنگ نقره ای و طلایی و ترکیب آن ها با سفید رواج بیشتری دارد. رنگ هایی که چیدمان خانه را بسیار لوکس نشان می دهند و فوق العاده جذاب هستند.

کفپوش های براق: در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک به سبک مدرن باید به فکر یک کفپوش مناسب هم باشید. سرامیک ها به دلیل طرح های مدرن، درخشان بودن و انعکاس نور یک گزینه خارق العاده برای شما خواهد بود. البته باید رنگ های روشن انتخاب کنید. پارکت، موکت و… به دلیل تم رنگی تیره و همچنین بافت غیر مسطح برای دیگر سبک های دکوراسیون به غیر از سبک مدرن توصیه می شوند.

نورهای مخفی و لوسترهای ساده: در سبک مدرن نباید از لوسترهای بزرگ استفاده کنید. به سراغ چراغ های مدرن و ساده باشید که نور مورد نیاز محیط را تامین می کند. نورهای مخفی در زیر کابینت ها، شلف ها و… هم می تواند با ایجاد سایه فضای خانه شما را شیک و امروزی تر نشان دهد.

 معرفی بهترین ایده های دکوراسیون برای خانه های کوچک

ایده های زیادی برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک وجود دارد که انتخاب از بین آن ها پیش از هر چیزی به سلیقه شما بستگی دارد. البته علاوه بر زیبایی فضا به راحتی خودتان در استفاده از آن هم توجه کنید. از سری ایده های کاربردی در دکوراسیون خانه های کوچک که می توانید از آن ها بهره مند شوید، عبارتند از:

مبل ال و مدرن مناسب ترین نشیمن خانه‌های کوچک

مبل ال به دلیل طراحی ظاهری که دارد فضای کمی را اشغال می کند و با هر شکل سالن پذیرایی سازگاری دارد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

گلدان‌ها را دیوار‌ها آویز کنید

نیاز نیست گل ها و گیاهان خود را در یک گوشه از خانه یا جلو پنجره بچینید. می توانید با یک قلاب از سقف آویز کنید و طبیعت را به خانه خود ببرید. البته اگر خانه شما بالکن دارد، می توانید گلدان های خود را در آنجا بچینید.

استفاده از زیر پله به عنوان کتابخانه کوچک

اگر جزو افراد علاقه مند به مطالعه هستید، دیگر نگرانی برای چیدن کتاب های خود نخواهید داشت. چرا که می توانید از زیر پله به عنوان یک کتابخانه و یا فضایی برای نصب شلف و قفسه استفاده کنید.

پله های خود را به کشو تبدیل نمایید

اگر بتوانید قسمت زیری هر پله را به یک کشو تبدیل کنید، فضای زیادی جهت قرار دادن لوازم اضافه خود خواهید داشت. می توانید از این فضا به عنوان کشو لوازم یا جاکفشی و… استفاده کنید.

استفاده از میز های تاشو

استفاده از میزهای تاشو در اتاق کار یا حتی آشپزخانه و… می تواند به شما کمک کند تا در صورت نیاز میز را جمع کنید.

اپن آشپزخانه بهترین گزینه برای غذاخوردن

این یک ترفند قدیمی است و کافی است در دو سمت اپن اشپزخانه صندلی های ناهارخوری قرار دهید تا یک میز غذاخوری شیک و جذاب در آشپزخانه خود داشته باشید.

از گوشه دیوارها غافل نشوید!

می توانید از گوشه ها به عنوان شلف استفاده کنید. گوشه ها همیشه بلا استفاده نیستند و برای قرار دادن آباژور هم مناسب می باشند.

کابینت‌هایی با دستگیره مخفی

شاید عجیب به نظر برسد اما وجود دستگیره روی کابینت ها و کمدها باعث می شود تا فضای آشپزخانه و اتاق ها کوچکتر به نظر برسد می توانید با دستگیره مخفی به راحتی این مشکل را برطرف سازید.

اپن را حذف کنید

حذف اپن و ایجاد ارتباط بین سالن و آشپزخانه هم یک ایده جذابی می باشد که در طراحی خانه های امروزی بسیار رواج یافته و می توانید با استفاده از آن محیطی بازتر داشته باشید.

فرش ها را بافاصله بچینید

قرار نیست کل کف خانه را با فرش بپوشانید یا آن ها را بهم بچسبانید. فرش ها را با فاصله از یکدیگر قرار دهید تا خانه شما زیباتر جلوه کند و از تماشای آن لذت ببرید.

 خانه کوچک شما هم زیبا خواهد شد!

دیگر نگران طراحی دکوراسیون خانه های کوچک و آپارتمانی نباشید. شما با رعایت یک سری نکات و انتخاب سبک مناسب می توانید یک چیدمان زیبا و حرفه ای داشته باشید. سعی کنید از سبک های کلاسیک که در آن از لوازم بزرگ و شلوغ استفاده می کنند خودداری کنید. اضافات را دور بریزید و لوازم کاربردی را جایگزین آن ها کنید.

دسته‌بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.