مزایا و معایب نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

بازدید: 227 بازدید
مزایا و معایب نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین دیزاین مربوط به حیاط انواع ویلا، خانه‌های مسکونی و روف گاردن، ترکیب چمن مصنوعی با موزاییک است. در این دیزاین فواصل بین موزاییک‌ها با استفاده از چمن مصنوعی پر می‌شود که زیبایی آن را دو چندان می‌کند. با توجه به محبوبیت بالای این دیزاین در این مطلب قصد داریم به بررسی چمن مصنوعی بین موزاییک، ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن بپردازیم. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منظور از چمن مصنوعی بین موزاییک چیست؟

یکی از انواع دیزاین‌های مربوط به حیاط باغ، ویلا، روف و ….. استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک است. در این روش فواصل بین موزاییک‌ها با استفاده از چمن مصنوعی پر می‌شود که نمای بسیار زیبایی به آن می‌دهد. از این رو بسیاری از افراد از آن برای طراحی و زیباتر کردن حیاط باغ‌ها یا دیزاین روف گاردن استفاده می‌کنند‌. در ادامه با ویژگی‌های چمن مصنوعی بین موزاییک بیشتر آشنا خواهیم شد.

مقاله راهنمای خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی بین موزاییک

ویژگی‌های چمن مصنوعی بین موزاییک

نخستین کاری که پیش از نصب چمن مصنوعی بین موزاییک باید به آن بپردازید، تمیزکاری شیارهای بین موزاییک یا سنگ است. از دیگر ویژگی‌های چمن مصنوعی بین موزاییک که برای اجرا باید حتما بدانید می‌توان موارد زیر را برشمرد:

ارتفاع چمن مصنوعی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در نصب چمن بین موزاییک‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، ارتفاع است. به عبارت دیگر اگر به ارتفاع چمن مصنوعی بین موزاییک‌ها توجه نشود حتی در صورتی که کار بدون نقص باشد، چمن در بین موزاییک‌ها زیبایی خاصی نخواهد داشت. ارتفاع چمن در میان موزاییک‌ها بسته به ضخامت موزاییک باید به اندازه‌ای باشد که حداقل به اندازه یک سانتی‌متر از سطح موزاییک بیرون‌زدگی داشته باشد. اگر ارتفاع چمن مصنوعی از ضخامت موزاییک کمتر باشد هیچ جلوه خاصی ایجاد نخواهد کرد.

ارتفاع چمن مصنوعی برای نصب چمن بین موزاییک

تراکم چمن مصنوعی

یکی دیگر از نکاتی که در نصب چمن مصنوعی بین موزاییک باید به آن توجه کنید تراکم چمن است. واضح است که هر چه تراکم چمن مصنوعی بالاتر باشد، طول عمر بالاتری خواهد داشت و در نتیجه کیفیت آن بهتر خواهد بود. بسته به این که چمن مصنوعی بین موزاییک را در چه مکانی استفاده می‌کنید می‌توانید از تراکم‌های مختلف آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر چمن بین موزاییک برای محیط‌های پرترددی مانند حیاط باغ است تراکم چمن باید بیشتر باشد و در صورتی که این چمن برای محیط‌های کم ترددی مانند روف گاردن است می‌توانید از چمن‌های کم تراکم نیز استفاده کنید.

رنگ چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در انواع رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود رنگ آن را انتخاب کنید. با این حال توصیه می‌شود از رنگی استفاده کنید که با سایر اجزای داخل محیط هماهنگی داشته باشد. هم‌چنین می‌توانید تنها بخشی از فضای مورد نظر خود را با استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک پر کنید و بخش دیگر را فقط چمن مصنوعی بزنید.

رنگ چمن مصنوعی برای استفاده در بین موزاییک

هموارسازی سطح شیارها

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید صاف کردن و هموارسازی شیارهای بین موزاییک است. چمن مصنوعی با استفاده از نوعی چسب به کف زمین می‌چسبد. توجه کنید که اگر کف شیارها به خوبی پاکسازی و هموار نشود چسب چمن مصنوعی بین موزاییک به خوبی عمل نخواهد کرد و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی جدا می‌شود.

پهنای شیار بین موزاییک

توجه کنید که پهنای شیارهای میان موزاییک‌ها نیز مهم است و دارای اندازه استاندارد است. بهتر است این پهنا حداقل به اندازه ۵۰ میلیمتر باشد.

مقاومت چمن مصنوعی

همان‌گونه که می‌دانید چمن مصنوعی بیشتر برای فضاهایی مانند حیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد که همواره محلی برای تردد افراد و ماشین است. از این رو مقاومت چمن مصنوعی در برابر نور خورشید و تردد نیز یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت آن است. از این رو انتخاب جنس با کیفیت که در برابر شرایط نامساعد جوی تغییر رنگ و کیفیت ندهد بسیار حائز اهمیت است. همچنین چمن مصنوعی بین موزاییک باید دارای دیتکس بالا جهت مقاومت در برابر فرسایش باشد.

مزایای چمن مصنوعی بین موزاییک

همان گونه که می‌دانید چمن مصنوعی بین موزاییک امروزه در میان انواع طراحی‌های کف طرفداران زیادی پیدا کرده است. شاید یکی از دلیل محبوبیت آن مزایای زیادی باشد که در برابر انواع دیزاین‌های دیگر دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها زیبایی ظاهر است. از جمله مزایای چمن مصنوعی بین موزاییک می‌توان موارد زیر را نام برد:

جلوه بی‌نظیر

استفاده از دیزاین‌های ساده تر مانند سنگ، موزاییک، شن، چمن خالی و …. امروزه دیگر برای افراد کمی تکراری شده است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در ساخت خانه خود از روش‌های نوین استفاده کنند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک نمای بسیار ویژه‌ای به حیاط می‌دهد. چرا که ترکیب موزاییک با چمن می‌تواند بسیار زیباتر از چمن خالی یا موزاییک باشد.

بدون نیاز به هرس یا آبیاری

استفاده از چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی نیاز به آبیاری و هرس ندارد. از طرفی شما شاید هرگز نتوانید از چمن طبیعی در بین موزاییک استفاده کنید. استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک همان نمای چمن طبیعی و حتی زیباتر از آن را دارد‌، با این تفاوت که هیچ گونه نیازی به مراقبت ندارد.

هزینه پایین

نصب چمن مصنوعی به نسبت چمن‌های طبیعی نیاز به هزینه بسیار کمتری دارد. شما با پرداخت هزینه کمتر، همان دکوراسیون چمن طبیعی را خواهید داشت و حتی نسبت به چمن طبیعی نیاز به هیچ گونه مراقبتی ندارید. چمن مصنوعی مانند چمن‌های طبیعی دچار زردی نخواهد شد و مورد حمله آفات و بیماری‌ها نیز قرار نخواهد گرفت.

قابل استفاده در فضاهای بسته و بدون نور

یکی دیگر از مزایای چمن مصنوعی بین موزاییک این است که شما می‌توانید آن را در فضاهای سر بسته نیز بکار ببرید. چرا که یکی از ارکان اصلی برای رشد گیاهان از جمله چمن طبیعی نور خورشید است. از این رو نمی‌توان در فضاهای سربسته که گیاه نوری دریافت نمی‌کند از چمن طبیعی استفاده کرد. در این صورت چمن پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دچار پژمردگی و زردی می‌شود. بهترین جایگزین برای چمن طبیعی در این موارد استفاده از چمن‌های مصنوعی است.

بدون ایجاد حساسیت و آلرژی

چمن مصنوعی مانند چمن‌های طبیعی هیچ گونه آلرژی یا حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند. چرا که برخی از افراد با استشمام بو و گرد چمن‌های طبیعی دچار آلرژی می‌شوند‌.

چمن بدون ایجاد حساسیت و آلرژی

امکان جابه جایی

چمن مصنوعی با استفاده از چسب روی موزاییک نصب می‌شود. از این رو شما می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را جابه‌جا کرده و در مکان دیگری نصب کنید. یا این که پس از مدتی آن را برداشته و تعویض کنید.

صرفه جویی در هزینه‌های مربوط به مراقبت

نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی نیاز به شستشو و آبیاری مداوم دارد. با جایگزین کردن چمن مصنوعی این هزینه‌ها از دوش فرد برداشته می‌شود. چرا که چمن مصنوعی هیچ نیازی به مراقبت ندارد.

معایب چمن مصنوعی بین موزاییک

با وجود مزایای بسیاری که چمن مصنوعی بین موزاییک دارد، استفاده از آن بدون عیب نیست. از جمله معایب چمن مصنوعی بین موزاییک می‌توان موارد زیر را نام برد:

هزینه نصب بالا

با وجود این که خرید چمن مصنوعی قیمت مناسبی دارد و حتی مانند چمن طبیعی نیازی به مراقبت و نگهداری ندارد اما هزینه‌های مربوط به نصب آن اندکی زیاد است‌. نصب چمن مصنوعی بین موزاییک نیاز به چسب، هموارساز، زیرسازی، تمیزکاری و ….. دارد. هم‌چنین نصب آن باید به افراد متخصص سپرده شود. از این رو می‌توان گفت که نصب و اجرای آن تقریبا هزینه سنگینی را در بر دارد.

معایب چمن مصنوعی بین موزاییک

افزایش دمای محیط

یکی از مزایای چمن طبیعی این است که مرطوب بوده و با جذب گرمای محیط در فصول گرم باعث خنک تر شدن هوا می‌شود. این در حالی است که چمن مصنوعی این پتانسیل را نداشته و حتی با گرم تر شدن هوا باعث افزایش دمای محیط نیز می‌شود.

نیاز به زیرسازی و تعویض مواد

جهت حفظ زیبایی چمن باید هر چند سال یک بار اقدام به زیرسازی مجدد و تعویض مواد یا خود چمن کنید.

نامناسب در هوای بارانی

چمن مصنوعی بین موزاییک در هنگام بارش باران نمی‌تواند آب را به خود جذب کند. از این رو آب در فواصل بین موزاییک‌ها و در چمن‌ها جمع می‌شود که در صورت خشک نشدن با هوای گرم باید خالی شود. چرا که در صورت طولانی شدن زمان غوطه ور بودن آب در آن می‌تواند باعث آسیب‌رسانی به بافت چمن و از بین رفتن چسب آن شود‌.ـ

عدم تولید اکسیژن

چمن طبیعی یک گیاه طبیعی است که با انجام فتوسنتز، دی اکسیدکربن موجود در هوا را مصرف کرده و اکسیژن تولید می‌کند. از این رو در پاک شدن هوا نیز نقش مهم دارد. این در حالی است که استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک‌ها این قابلیت را ندارد و هیچ‌گونه اکسیژنی وارد هوا نمی‌کند.

محلی برای تجمع آلودگی‌ها

چمن مصنوعی محلی مستعد برای جذب آلودگی‌ها و رشد باکتری‌ها است. از این رو بهتر است جهت جلوگیری از تجمع آلودگی هر چند وقت یک بار اقدام به شستشو و کشیدن برس در میان چمن‌ها شود‌.

عدم تجزیه پذیری در طبیعت

چمن مصنوعی از پلی اتیلن ساخته می‌شود. این مواد به طور طبیعی برای محیط زیست خطرناک بوده و تجزیه آن در طبیعت حدود ۲۵ تا ۳۰ سال نیاز به زمان دارد.

نیاز به استفاده از مواد تمیز کننده

جهت نصب چمن مصنوعی بین موزاییک باید سطح آن به طور کامل هموار و پاکسازی شود. جهت انجام این کار موادی را روی سطح خاک و در بین موزاییک‌ها می‌پاشند. این مواد کاملا شیمیایی بوده و با ورود به خاک باعث آسیب رسانی به بافت خاک شده و بستر آن را برای رشد گیاهان طبیعی نامناسب می‌کند.

نحوه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

همان گونه که گفته شد برای نصب و اجرای چمن مصنوعی بین موزاییک ابتدا باید سطح شیارها به خوبی صاف شود. این کار معمولا توسط سیمان لیسه‌ای انجام می‌شود. توجه داشته باشید اگر سطح شیارها به خوبی صاف نشود در مراحل بعدی باید چسب بیشتری مصرف کنید و در نهایت نیز کار با ظرافت اجرا نخواهد شد. در مرحله بعد باید اقدام به زیرسازی کنید. نوع پوشش کف در زیرسازی تاثیر مهمی در نحوه زیرسازی و نتیجه کار خواهد داشت. اگر سطح زیرسازی سطح نفوذپذیری مانند خاک باشد ابتدا باید نسبت به حذف پوشش گیاهی آن اقدام نمایید. در مرحله بعد از تمیزکاری نوبت به هموارسازی می‌رسد. در این مرحله خاک باید با استفاده از ابزاری در محل شیارها کاملا کوبیده شود تا سطح کاملا صاف و یکدست شود.

توصیه می‌شود که روی سطح شیارها را با استفاده از ماسه خیلی ریز پر کنید و بکوبید. سپس آبیاری کرده و مجددا بکوبید. انجام این کار باعث می‌شود که سطحی کاملا صاف، یکدست و محکم بسازید. در مرحله بعد صفحات تکستایل را در سطح بچسبانید. این صفحات برای چسبیدن چمن کاملا هموار هستند. پس از آماده‌سازی سطح مناسب برای چسباندن چمن، اکنون نوبت به برش چمن می‌رسد. در این مرحله باید رول چمن مصنوعی باز شده و با قرار دادن آن در محل آماده شده الگوهای برش تعیین خواهند شد. سپس این الگوها با استفاده از قیچی تیز و با لبه‌های کاملا دقیق برش داده می‌شوند.

پس از انجام برش تکه‌ها باید روی سطح شیار قرار داده شده تا از انطباق دقیق آن اطمینان حاصل شود. آخرین مرحله از نصب چمن مصنوعی بین موزاییک چسباندن است. در این مرحله لایه پشت چمن مصنوعی چسب زده شده و در محل شیارها به درستی قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که باید به چسب اندکی زمان دهید تا خشک شود.

نحوه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

قیمت چمن مصنوعی بین موزاییک چگونه است؟

ارائه قیمت پایه برای چمن مصنوعی بین موزاییک تقریبا کار غیرممکنی است. چرا که قیمت انجام این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر در قیمت چمن مصنوعی بین موزاییک می‌توان به متراژ مکان، میزان زیرسازی و پاکسازی مورد نیاز، کیفیت چمن، موزاییک و چسب، استفاده از نوع سنگ یا موزاییک، فروشگاه عرضه کننده و ….. اشاره کرد. جهت استعلام قیمت می‌توانید با مشاورین سایت‌ چندسو تماس بگیرید.

خرید چمن مصنوعی از سایت چندسو

مجموعه اینترنتی چندسو یکی از فروشگاه‌های آنلاین عرضه کننده انواع میز، صندلی، سرویس خواب‌، لوازم جانبی موبایل و …… با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب است. یکی از محصولات کاربردی که این سایت عرضه می‌کند چمن مصنوعی است. از این رو شما می‌توانید برای نصب کردن  چمن مصنوعی بین موزاییک از انواع مدل‌های مختلف آن مانند چمن مصنوعی دنیای چمن مدل آلستر ۱۵ میل استفاده کنید. تمامی محصولات عرضه شده توسط این فروشگاه دارای کیفیت اورجینال بوده و شما می‌توانید با خیال آسوده از این مجموعه خرید کنید. جهت استعلام قیمت می‌توانید با مشاورین سایت تماس حاصل فرمایید.

قیمت و خرید چمن مصنوعی بین موزاییک

بهترین چمن مصنوعی برای بین موزاییک‌ها کدام است؟

برای انتخاب ایده‌آل چمن مصنوعی بین موزاییک ابتدا باید نوع کاربرد، محل و شرایط استفاده از چمن را برای خود تعیین کنید. به عنوان مثال اگر گمان می‌کنید که محل نصب چمن مصنوعی مکانی پر تردد است بهتر است از چمن‌های باکیفیت‌تر و با دیتکس و تراکم بالا استفاده کنید. در صورتی که برای محیط‌های کم تردد می‌توانید از چمن‌های اقتصادی تر و با تراکم کمتر استفاده کنید. یا به عنوان مثال اگر این چمن را در محیط‌های باز استفاده می‌کنید انواع باکیفیت آن را خریداری کنید که در برابر نور خورشید و اشعه uv مقاومت داشته باشند. در صورتی که در فضاهای سربسته نیازی به انجام این کار نیست. بنابراین این که کدام نوع چمن مصنوعی بهتر است کاملا به این بستگی دارد که شما آن را برای چه محیطی و چه کاربردی استفاده کنید.

دسته‌بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت