راهنمای تزیین دیوار پذیرایی

بازدید: 143 بازدید
راهنمای تزیین دیوار پذیرایی

تزیین دیوار پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل است. در‌ واقع دیوار پذیرایی بیش از هر دیواری در محیط خانه دیده می‌شود و به چشم می‌آید. دیوارها همیشه نقش مهمی را در زیبا دیده‌ شدن محیط خانه بر عهده دارند، زیرا اولین قسمت از خانه هستند که توجه دیگران را به خود جلب می‌کنند.

انسان‌ها همواره به دنبال این بوده‌اند که محیط خانه خود را زیباتر و جذاب‌تر کنند، دیوار پذیرایی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه‌ است که با تزیین آن می‌توانید، زیبایی دوچندانی به منزل خود ببخشید. در ادامه از این مطلب از چندسو، بهترین روش‌ها و راه‌های تزیین دیوار پذیرایی را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انتخاب یک رنگ ساده برای دیوار پذیرایی

برای تزیین دیوار پذیرایی خانه خود نیازی نیست که همیشه به دنبال تزیینات گران‌قیمت و شلوغ بروید. گاها می‌توانید با انتخاب یک رنگ ساده، عملیات تزیین دیوار پذیرایی خود را به اتمام برسانید. پس بهتر است از فرچه و رنگ نیز غافل نشوید و آماده رنگ‌آمیزی دیوار پذیرایی شوید. شما بعد از رنگ کردن دیوار پذیرایی تاثیر شگفت‌انگیز آن را خواهید دید و متوجه خواهید شد که تا چه اندازه به زیبایی محیط خانه خود کمک کرده‌اید.

رنگ سبز یکی از رنگ‌های آرامبخش و خاصی است که معمولا برای تزیین دیوار پذیرایی از آن استفاده می‌کنند. رنگ سبز باعث ایجاد حس صمیمیت و آرامش میان شما و مهمانان‌تان خواهد شد.

راهنمای تزیین دیوار پذیرایی
راهنمای تزیین دیوار پذیرایی

استفاده از کتاب برای تزئین دیوار پذیرایی

کتاب‌ها جدا از اینکه به بالا بردن سطح فرهنگ یک ملت کمک می‌کنند، یک فایده دیگر نیز دارند. شما می‌توانید، برای تزیین دیوار پذیرایی خود از کتاب‌ها استفاده کنید. کتاب‌ها به تنهایی می‌توانند، محیط خانه شما را زیباتر از همیشه کنند، مخصوصا آن دسته از کتاب‌هایی که جلد نفیس و شیکی دارند. شما می‌توانید طبقات و شلف‌های پذیرایی خود را پُر از کتاب کنید. شما با این روش علاوه‌براینکه، محیط پذیرایی را زیباتر می‌کنید، از کتاب‌های بی‌استفاده و خوانده شده خود، مجدد استفاده خواهید کرد. شما می‌توانید، برای اینکه محیط زیباتر دیده شود از قفسه‌های نامتقارن برای تزیین دیوار و قرار دادن کتاب‌ها استفاده کنید. همچنین بهتر است از کتاب‌ها در کنار اشیا دیگر مانند گلدان، مجسمه و قاب عکس برای تزیین دیوار استفاده کنید.

 

استفاده از آثار هنری برای تزیین دیوار پذیرایی

آثار هنری همیشه در طول دوره‌های مختلف جز اشیا جذاب و مورد‌پسند انسان‌ها بوده‌اند. همه افراد علاقه زیادی به آثار هنری خاص دارند. به همین دلیل می‌توانید از این آثار برای تزیین دیوار پذیرایی خود استفاده کنید. تصور کنید چند اثر هنری جذاب را روی دیوار پذیرایی خود قرار داده‌اید و همه مهمانان شما محو زیبایی این آثار شده‌اند. این ایده برای افرادی که به آثار هنری و به‌طور کلی هنر علاقه‌مند هستند، یک ایده عالی و حیاتی خواهد بود.

راهنمای تزیین دیوار پذیرایی
راهنمای تزیین دیوار پذیرایی

استفاده از تابلوهای کوچک برای تزئین دیوار پذیرایی

گاهی دیوار پذیرایی یک خانه برای رنگ کردن مناسب نیست و فضای کافی را برای قاب و آثار هنری بزرگ ندارد. در این صورت بهتر است یک تابلو کوچک و زیبا را برای دیوار پذیرایی خود استفاده کنید. تابلوهای کوچک یکی از مواردی هستند که برای دیوارهای بزرگ مناسب نیستند و سبب شلوغی دیوار می‌شوند. اما اگر به هر دلیلی، شرایط رنگ کردن و استفاده از آثار هنری بزرگ را ندارید، بهتر است به محدودیت تابلوهای کوچک فکر نکنید.

داشتن خلاقیت برای تزئین دیوار پذیرایی

خلاقیت داشتن همیشه و در همه چیز به سود شما خواهد بود. تصور کنید، دیوار پذیرایی خانه شما بسیار ساده و بی روح است و شما هم فرد خلاقی هستید، در این صورت قطعا باتوجه به خلاقیت خود تزیین دیوار پذیرایی را به بهترین نحو انجام خواهید داد. یادتان باشد خلاقیت نقش موثری در زیباتر دیده شدن دیوار پذیرایی شما ایفا خواهد کرد. برای خلاقیت در تزیین دیوار پذیرایی، می‌توانید از ایده‌های مختلفی استفاده کنید. در اینجا چند نمونه از این ایده‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • چوب

می‌توانید از تخته‌های چوبی در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف برای تزیین دیوار پذیرایی استفاده کنید.

  • سنگ

استفاده از سنگ‌های طبیعی مانند آجر، سنگ لوح و سنگ آنتیک می‌تواند، زیبایی خاصی به دیوار پذیرایی شما ببخشد.

  • دیوارکوب

استفاده از دیوارکوب‌های مختلف مانند شلف، قفسه و یا مجسمه می‌تواند به دیوار پذیرایی تنوع و زیبایی ببخشد.

  • ساعت

استفاده از یک ساعت دیواری بزرگ و یا چند ساعت کوچک می‌تواند به دیوارهای پذیرایی زیبایی و نظم ببخشد.

راهنمای تزیین دیوار پذیرایی
ساعت دیواری آتریکس مدل M801

استفاده از تابلو برای تزیین دیوار پذیرایی

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به تابلوها علاقه دارند و همواره سعی می‌کنند، دیوارهای خانه خود را با تابلو تزیین کنند، بهتر است در انتخاب خود دقت زیادی به خرج دهید. تابلوها با اینکه در تزیین دیوار پذیرایی شما نقش موثری ایفا می‌کنند، اگر به درستی انتخاب نشوند نتیجه عکس خواهند داشت.

انتخاب تابلو باید دقیقا بر‌اساس دکوراسیون و سبک خانه شما باشد. اگر سبک خانه شما ساده و صمیمی است، بهتر است برای تزیین دیوار پذیرایی از یک تابلو با موضوع عکس خانوادگی استفاده کنید. اگر سبک خانه شما هنری و خاص است بهتر است، برای تزیین دیوار پذیرایی از تابلو یک هنرمند معروف استفاده کنید.

یکی از موارد مهمی که هنگام انتخاب تابلو باید به آن توجه کنید، موضوع تابلو است. بهتر است موضوع تابلو را باتوجه به سلیقه و نوع تزیین دیوار پذیرایی خود انتخاب کنید. تابلوهای نقاشی، عکس‌ها، خطاطی‌ها و نقشه‌های جغرافیایی از جمله موضوعات محبوب برای تابلوها هستند.

یک جایگاه زیبا برای تزئین دیوار پذیرایی

این روزها اگر در شبکه‌های اجتماعی گشتی بزنید، خواهید دید که برخی افراد کلکسیونی خاص از آثار هنری را در یک جایگاه زیبا روی دیوار پذیرایی خود قرار داده‌اند. اگر به این سبک تزییناتی علاقه دارید، بهتر است همین حالا دست به‌کار شوید و این ایده را روی دیوار پذیرایی خود اعمال کنید. این ایده برخلاف تصور برخی افراد اصلا سخت و پیچیده نیست. فقط کافی است یک شلف تهیه کنید و آثار هنری مورد علاقه خود را روی آن قرار دهید.

راهنمای تزیین دیوار پذیرایی
شلف بهرامی وود مدل نبضی

استفاده از آینه‌ها برای تزئین دیوار پذیرایی

آینه‌ها از زمان‌های قدیم تابه‌حال به عنوان یک المان تزییناتی استفاده شده‌اند و نکته جالب این است که این المان همیشه با طراحی و ایده‌های تازه خود را هماهنگ می‌کند. آینه هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و همیشه در طول دوره‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین المان‌ها برای تزیین دیوار پذیرایی بوده است. یک آینه با قاب چوبی زیبایی دیوار پذیرایی شما را چند برابر خواهد کرد.

آینه را باتوجه به سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. برای مثال، اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است، از آینه‌های ساده و بدون قاب استفاده کنید. آینه‌ها در اشکال مختلف مانند مربع، مستطیل، دایره و بیضی وجود دارند. شکل آینه را باتوجه به سلیقه خود برای تزیین دیوار پذیرایی انتخاب کنید.

تزیین دیوار پذیرایی با کاغذ دیواری

رنگ، تعداد و طراحی کاغذهای دیوار تقریبا بی‌شمارند. شما هر نوع سلیقه‌ای که داشته باشید، باز هم برای تزیین دیوار پذیرایی خود یک کاغذ دیواری مناسب پیدا خواهید کرد. کاغذ دیواری یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای تزیین اتاق پذیرایی است. این روزها به دلیل گسترش میزان استفاده از کاغذهای دیواری، این محصولات با طرح و رنگ‌های فراوانی تولید می‌شوند. شما می‌توانید، باتوجه به طرح و دکوراسیون خانه خود، یک کاغذ دیواری عالی برای تزیین دیوار پذیرایی خود استفاده کنید. کاغذ دیواری سه‌بعدی نیز این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و کاربران بسیار زیادی برای تزیین دیوار پذیرایی خود از این طرح‌های سه‌بعدی استفاده می‌کنند.

در ادامه چند نکته مهم را بیان خواهیم کرد که باید باتوجه به آن‌ها کاغذ دیواری خود را انتخاب کنید.

سبک دکوراسیون

کاغذ دیواری را با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. برای مثال، اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است، از کاغذ دیواری با طرح‌های ساده و هندسی و یا سه‌بعدی استفاده کنید.

رنگ

رنگ کاغذ دیواری را باتوجه به رنگ مبلمان و سایر وسایل دکوراسیون انتخاب کنید. انتخاب رنگ مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارد. پس دقت کنید رنگی را انتخاب کنید که با محیط خانه شما مطابقت داشته باشد.

طرح

طرح کاغذ دیواری را باتوجه به سلیقه خود انتخاب کنید. طرح‌های گل‌دار، راه‌راه، هندسی و آبرنگی از جمله طرح‌های محبوب کاغذ دیواری هستند.

جنس

کاغذ دیواری‌ها در جنس‌های مختلف مانند کاغذ، وینیل و پارچه وجود دارند. جنس کاغذ دیواری را باتوجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید.

 

کاغذ دیواری فتودراپه مدل سه بعدی

از نورپردازی برای تزئین دیوار پذیرایی غافل نشوید

برای اینکه بتوانید تزئین دیوار پذیرایی خود را به بهترین نحو انجام دهید، می‌توانید از انواع نورپردازی‌ها نیز استفاده کنید. نورپردازی‌های خاص نقش بسیار موثری در زیبایی دیوار پذیرایی شما خواهند داشت. منظور از نورپردازی خاص، استفاده از لامپ‌هایی با شکل متفاوت و منابع نور جذاب است. یکی از این روش‌ها که این روزها بسیار مورد توجه کاربران مختلف قرار گرفته است، استفاده از لامپ مخفی است. معمولا از این لامپ‌ها در سقف خانه و گچ‌کاری استفاده می‌شود و زیبایی دیوار پذیرایی خود را بیش از همیشه می‌کنند. لوستر نیز نقش بسیار موثری در زیبا دیده شدن دیوار پذیرایی دارد. بنایراین، لوستری انتخاب کنید که با محیط خانه شما هماهنگ باشد.

دیوارپوش‌های سنگی برای تزئین دیوار پذیرایی

دیوارپوش‌های سنگی و آجری یکی دیگر از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین پوشش‌ها برای دیوار پذیرایی هستند. استفاده از دیوارپوش باعث می‌شود که دیوار پذیرایی شما بسیار جالب و شیک به‌نظر برسد. دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توانید از بین آن‌ها یک طرح مطابق سلیقه خود انتخاب کنید و آن را روی دیوار پذیرایی خود قرار دهید. اما نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، این است که شما نباید از دیوارپوش‌های زیاد استفاده کنید. این مورد سبب خواهد شد که محیط خانه شما شلوغ و به‌هم ریخته به‌نظر برسد. از موارد مثبتی که در مورد دیوارپوش‌ها می‌توانیم به آن اشاره کنیم، ماندگاری بالای آن‌ها است. یک دیوارپوش چه سنگی باشد و چه آجری می‌تواند تا مدت‌های زیادی استفاده شود بدون اینکه دچار مشکل شود.

استفاده از شلف دیواری برای تزئین دیوار پذیرایی

شلف دیواری به دلیل کیفیت بالا، یکی از راه‌های عالی برای تزئین دیوار پذیرایی است. شلف دیواری یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین لوازم تزئیناتی دیوار است که این روزها در خانه‌های زیادی استفاده می‌شود. شلف‌ها در انواع مختلفی از جمله مربعی، مثلثی، شش‌ضلعی و… موجود هستند و می‌توانید از بین آ‌ن‌ها طرحی را انتخاب کنید که با دیوار پذیرایی شما هماهنگ باشد. همچنین شلف دیواری تنوع رنگ بسیار زیادی دارد و در این زمینه نیز محدودیتی نخواهید داشت. شما می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که زیبایی دیوار پذیرایی شما را چند برابر کند یا اینکه یک رنگ نشاط‌آور انتخاب کنید و محیط منزل خود را آرامبخش کنید.

میز خاطرات برای تزئین دیوار پذیرایی

میز خاطرات یک روش بسیار هوشمندانه است که می‌توانید برای تزئین دیوار جلوی پذیرایی از آن استفاده کنید. میز خاطرات یک قطعه مبلمان کوچک است که برای نمایش اقلام خاص و خاطره‌انگیز استفاده می‌شود. این میز چندین طرح مختلف دارد که هر یک زیبایی خاص خود را دارند. میز خاطرات این روزها بسیار مورد توجه زوج‌های جوان قرار گرفته است و تقریبا در همه خانه‌ها وجود دارد. معمولا روی این میز آلبوم عکس و یا تصاویر عاشقانه قرار می‌گیرد. برخی افراد در این زمینه خلاقیت به خرج می‌دهند و روی این میز اشیا دیگری نیز قرار می‌دهند که در نوع خود جالب هستند. میز خاطرات دیوار پذیرایی شما را زیباتر از همیشه خواهد کرد و به‌طور کلی محیط خانه شما را عاشقانه‌تر نشان خواهد داد.

راهنمای تزیین دیوار پذیرایی
راهنمای تزیین دیوار پذیرایی

آویزان کردن گیاهان مختلف برای تزئین دیوار پذیرایی

اگر جر افرادی هستید که به طبیعت علاقه دارید و از دیدن مناظر مختلف حس خوبی می‌گیرید، برای تزئین دیوار پذیرایی خود می‌توانید از گیاهان مختلف استفاده کنید. استفاده از گیاهان و گل‌ها رنگ و بوی طبیعت را به خانه شما اضافه خواهد کرد و باعث زیبایی دیوار پذیرایی خواهد شد. رشد گیاهان سبب ایجاد حس آرامش شده به همین دلیل استفاده از این ایده به شدت پیشنهاد می‌شود. البته قبل از اینکه این ایده را عملی کنید بهتر است در مورد گیاهانی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید اطلاعات کافی به دست بیاورید. پرورش گیاهان در محیط خانه کار چندان دشواری نیست، اما در هر صورت بهتر است کمی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. به عنوان مثال باید بدانید کدام گیاهان برای رشد به کمترین میزان نور خورشید نیاز دارند.

 

تزئین دیوار پذیرایی و زیبایی دو چندان خانه

تزیین دیوار پذیرایی یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب زیباتر دیده شدن محیط خانه خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که توجه زیادی به آن داشته باشید. برای تزیین دیوار پذیرایی به مواردی که گفتیم دقت کنید و سعی کنید از خلاقیت خودتان نیز استفاده کنید. دیوار اتاق پذیرایی هرچقدر زیباتر باشد، محیط داخلی خانه شما زیباتر خواهد کرد. توجه داشته باشید که دیوار پذیرایی را به نوعی تزیین کنید که با فضای کلی خانه هماهنگی کاملی داشته باشد.

دسته‌بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.