16 ایده سنتی و مدرن برای تزئین میز جلومبلی

بازدید: 64 بازدید
ایده های تزیین میز جلو مبلی

تزئین میز جلومبلی

میز جلو مبلی یکی از وسایلی است که در محیط خانه مخصوصا هنگام پذیرایی از مهمان زیاد به چشم می‌‎‌آید و معمولا توجه همه افراد را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل بهتر است که در تزیین آن دقت زیادی به خرج دهید. برای اینکه بتوانید این قسمت را دیدنی‌تر از همیشه کنید، باید اشیا و کالاهایی در اطراف آن قرار دهید تا حس خوبی به بیننده منتقل کنند، یا اینکه باتوجه به خلاقیت خود از ایده‌هایی استفاده کنید که میز جلو مبلی را زیباتر نشان دهند. در ادامه این مقاله از چندسو، چند ایده بسیار عالی برای تزیین میز جلو مبلی را با هم مرور خواهیم کرد.

ایده های تزیین میز جلو مبلی
ایده های تزیین میز جلو مبلی

اصول تزیین میز جلو مبلی

پیش از آنکه ایده‌های تزیین میز جلو مبلی را مرور کنیم، بهتر است با اصول تزیین میز جلو مبلی آشنا شوید. در ادامه موارد مهمی را بیان خواهیم کرد که در هنگام تزیین میز جلو مبلی حتما باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • تناسب با دکوراسیون:

تزیین میز جلو مبلی باید با سبک دکوراسیون کلی اتاق‌نشیمن شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر دکوراسیون شما طراحی مدرنی دارد، بهتر است از المان‌هایی استفاده کنید که ظاهری مدرن داشته باشند. اگر سعی می‌کنید، دکوراسیون خانه خود را کلاسیک نگه دارید، از المان‌های کلاسیک و مجلل استفاده کنید.

  • ایجاد نقطه کانونی:

یک شی جذاب و چشمگیر را به عنوان نقطه کانونی روی میز جلو مبلی قرار دهید. این شی می‌تواند یک گلدان زیبا، مجسمه یا هر چیز دیگری باشد که مناسب با ظاهر خانه شما باشد.

  • حفظ تقارن:

در چیدمان اشیا روی میز جلو مبلی تعادل و تقارن را رعایت کنید. به عنوان مثال، اگر یک گلدان بزرگ در یک طرف میز قرار می‌دهید در طرف دیگر میز هم یک شی با اندازه مشابه قرار دهید.

  • استفاده از رنگ‌ها:

از رنگ‌های مختلف در تزیین میز استفاده کنید تا به آن تنوع و پویایی ببخشید. می‌توانید از رنگ‌های مکمل یا متضاد با رنگ دکوراسیون اتاق‌نشیمن استفاده کنید.

  • میز را شلوغ نکنید:

از شلوغ کردن بیش‌ از‌ حد میز جلو مبلی خودداری کنید. فضای کافی برای قرار دادن وسایل پذیرایی مانند بشقاب، فنجان و ریموت کنترل را در نظر بگیرید.

  • استفاده از نور:

از شمع یا چراغ‌های کوچک برای ایجاد نورپردازی در شب استفاده کنید. نورپردازی مناسب می‌تواند، زیبایی میز شما را دوچندان کند.

  • خلاقیت:

از خلاقیت خود در تزیین میز جلو مبلی استفاده کنید. از ایده‌های مختلف در اینترنت و مجلات دکوراسیون الهام بگیرید.

ایده های تزیین میز جلو مبلی
ایده های تزیین میز جلو مبلی

بررسی چند ایده عالی برای تزیین میز جلو مبلی

در ادامه به بررسی چند ایده عالی برای تزیین میز جلو مبلی می‌پردازیم.

  • از اشیای خاص استفاده کنید

یکی از اشیایی که در این زمینه استفاده می‌شود، ظرف مسی است. ظروف مسی از سالیان پیش، یکی از اشیای زینتی در خانه‌ها بوده اند. این ظرف، فضایی رازآلود و جذاب به میز جلو مبلی شما خواهد داد. قبلا از ظروف مسی در مکان‌های سنتی استفاده می‌شد، اما امروزه این نوع ظروف در اکثر خانه‌ها وجود دارند و به عنوان یک کالای زینتی عمومی استفاده می‌شوند. همچنین اگر به طراحی‌های کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید از ظرف‌های قدیمی‌تر که شباهتی به ظرف‌های عتیقه دارند، استفاده کنید.

  • از اشیا بلندتر استفاده کنید

اگر جزو افرادی هستید که همواره نوآوری را به طرح‌های ساده و معمولی ترجیح می‌دهند، می‌توانید از المان‌ها و اشیاء بلند بهره ببرید و آن‌ها را روی میز جلو مبلی خود قرار دهید. در اینجا منظور از المان‌های بلند همان گلدان‌های بلند و یا مجسمه‌های رومیزی هستند که ظاهر میز شما را جذاب‌تر از همیشه خواهند کرد. این عناصر به دلیل قامت بلند خود، توجه همه را به خود جلب خواهند کرد.

  • سنتی و مدرن را ترکیب کنید

اگر جز افرادی هستید که سعی می‌کنید به منزل خود ظاهری سنتی و ساده ببخشید، بهتر است برای تزیین میز جلو مبلی کمی از عقاید خود فاصله بگیرید و در این مورد خاص، سنتی و مدرن را با هم ترکیب کنید. شما می‌توانید برای جلو مبل خود از میز جلو مبلی چوبی و سنگی استفاده کنید و روی آن گلدان‌های سنتی سفالی قرار دهید. در این صورت فضای خانه شما سنتی و مدرن خواهد شد. این ترکیب بسیار هنری و جذاب می‌تواند مهمانان را شیفته خود کند.

  • انتخاب یک میز خاص

شما می‌توانید میز جلو مبلی خود را خاص و زیبا انتخاب کنید. این روزها میزهای خاص با طراحی زیبا تا دل‌تان بخواهد در بازار موجود است. فقط کافی است نگاهی به آن‌ها بیندازید تا میز مناسب خود را پیدا کنید. اگر میز جلو مبلی شما طراحی زیبایی داشته باشد، دیگر نیازی نخواهید داشت که روی آن اشیا خاصی قرار دهید، این میز می‌تواند با مبلمان خانه ست شود و فضایی جذاب و رویایی به خانه شما ببخشد. میزهای جلو مبلی طرح‌دار همیشه جز پرفروش‌ترین میزها بوده‌اند.

  • استفاده از چندین میز مختلف

اگر فضای خانه شما بزرگ است، می‌توانید برای جلو مبل‌های خود از چند میز متفاوت استفاده کنید. تصور کنید چند میز مختلف در خانه دارید و می‌توانید هریک از آن‌ها را به نحوی خاص تزیین کنید. در این صورت زیبایی خانه شما چند برابر خواهد شد. استفاده از چهارپایه‌های مختلف نیز این روزها بسیار فراگیر شده است. این چهارپایه‌ها در کنار میز جلو مبلی شما قرار خواهند گرفت و جلوه خاصی به خانه شما می‌بخشند. چهارپایه‌ها در انواع طرح و رنگ تولید می‌شوند و می‌توانند نظر شما را جلب کنند.

  • از میز جلو مبلی چوبی استفاده کنید

میز جلو مبلی چوبی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین میزهای موجود هستند. این نوع میزها ظاهری کاملا شبیه چوب دارند و بسیار شیک به نظر می‌رسند. میز جلو مبلی چوبی هم از چوب طبیعی تولید می‌شود و هم از چوب مصنوعی، شما باید باتوجه به دیزاین خانه و سلیقه خود یک میز چوبی تهیه کنید و از آن استفاده کنید. برای تزیین میز جلو مبلی چوبی می‌توانید از گلدان‌های چوبی استفاده کنید. همچنین استفاده از گلدان‌های طبیعی نیز پیشنهاد می‌شود.

  • از میز جلو مبلی گرد استفاده کنید

یکی دیگر از انواع میزهای جلو مبلی که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، میز جلو مبلی گرد و دایره‌ای شکل است. این میز ظاهری کلاسیک و بسیار زیبا دارد. کافی است، تنها یک نگاه به این میز جذاب بیندازید تا شیفته آن شوید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که میز جلو مبلی گرد دارد، این است که با هر نوع دیزاینی هماهنگ می‌شود. اگر ظاهر خانه شما کلاسیک یا مدرن است در هر صورت می‌توانید از این میز جلو مبلی استفاده کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. برای تزیین میز جلو مبلی گرد و دایره‌ای شکل می‌توانید از انواع گلدان‌ها و مجسمه‌های تزییناتی استفاده کنید. این نوع میز دارای طراحی گرد است، اما از نظر رنگ هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید هر رنگی را که دوست داشتید انتخاب کنید.

ایده های تزیین میز جلو مبلی
ایده های تزیین میز جلو مبلی
  • از گل‌ها غافل نشوید

یکی از ساده‌ترین المان‌هایی که می‌توانید برای تزیین میز جلو مبلی از آن استفاده کنید، گل‌ها هستند. گل‌ها تاثیر شگفت‌انگیزی در زیبایی میز جلو مبلی شما خواهند داشت. برخی افراد برای تزیین میز جلو مبلی خود از گل‌های طبیعی و برخی دیگر از گل‌های مصنوعی استفاده می‌کنند. اما بدیهی است که گل‌های طبیعی فضای شما را زیباتر خواهند کرد و جذابیت خانه شما را دو چندان خواهند کرد. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید از گل‌های مصنوعی استفاده کنید بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنید که ظاهری شبه به گل‌های طبیعی دارند. این روزها گل‌های مصنوعی جدیدی به بازار آمده‌اند که بسیار شبیه به گل‌های طبیعی هستند.

ایده های تزیین میز جلو مبلی
ایده های تزیین میز جلو مبلی
  • استفاده از ظروف دکوری

اگر از یک میز کوچک برای جلوی مبل خود استفاده می‌کنید، بهتر است از قرار دادن ظرف دکوری روی آن غافل نشوید. اگر میز شما بزرگ است می‌توانید از چند نوع ظرف دکوری استفاده کنید. ظرف‌های دکوری معمولا طرح و رنگ‌های جالبی دارند به همین دلیل می‌توانند به زیبایی میز جلو مبلی شما کمک کنند. بهتر است ظرفی را انتخاب کنید که با فضای خانه شما هماهنگی داشته باشد.

  • از کتاب استفاده کنید

اگر جز افرادی هستید که سعی می‌کنید، فضای خانه خود را سنتی و کلاسیک نگه دارید، بهتر است از چند جلد کتاب نفیس برای تزیین میز جلو مبلی خود استفاده کنید. کتاب‌هایی که جلد زیباتری دارند در اولویت هستند. البته بهتر است در کنار کتاب‌ها از چند المان تزیینی دیگر نیز استفاده کنید تا ظاهر میز جلو مبلی شما یکنواخت نباشد. همچنین باید دقت کنید که میز را با کتاب‌های زیاد شلوغ نکنید.

  • از پارچه‌های زیبا استفاده کنید

پارچه‌های زیبا و خوش‌رنگ برای تزیین میز جلو مبلی شما بسیار مناسب هستند. همان‌طور که می‌دانید، پارچه‌ها در انواع طرح و رنگ در بازار موجود هستند. بهتر است، پارچه‌ای را انتخاب کنید که زیبایی خاصی داشته باشد و با ظاهر و دکوراسیون خانه شما هماهنگی کامل داشته باشد. سعی کنید روی پارچه اشیا زیادی قرار ندهید تا زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید.

  • از سینی استفاده کنید

استفاده از سینی‌های زیبا و خوش‌رنگ به شدت برای تزیین میز جلو مبلی پیشنهاد می‌شود. سینی‌ها ظاهر شیک میز جلو مبلی شما را حفظ خواهند کرد و زیبایی آن را دوچندان می‌کنند. مرتب کردن میز جلو مبلی همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان خانه‌دار بوده است که با وجود سینی‌ها برطرف خواهد شد. همچنین برای مواقعی که مهمان دارید، می‌توانید درون سینی‌ها تنقلات خوشمزه‌ای قرار دهید و از مهمان‌های خود پذیرایی کنید.

  • استفاده از میزهای دو طبقه

این روزها میزهای دو طبقه بسیار مورد توجه بانوان خانه‌دار قرار گرفته‌اند، این میزها برای تزیین، فضای بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید هر نوع المانی که خواستید، روی آن‌ها قرار دهید و محیط خانه خود را جذاب‌تر کنید. میزهای دو طبقه بسیار جادار هستند و فضای کمتری را نیز اشغال خواهند کرد.

  • شمع‌ها برای تزیین مناسب هستند

برای تزیین میز جلو مبلی می‌توانید از انواع شمع استفاده کنید. شمع فضای خانه شما را شاعرانه خواهد کرد و زیبایی خانه را نیز افزایش خواهد داد. شمع‌ها برای افرادی که به ظاهر کلاسیک خانه خود اهیمت می‌دهند، بسیار مناسب و عالی خواهند بود. می‌توانید چندین نوع شمع مختلف را روی میز جلو مبلی خود قرار دهید و در زمان مناسب آن‌ها را روشن کنید.

  • استفاده از مجسمه را فراموش نکنید

مجسمه می‌تواند به تنهایی میز جلو مبلی شما را زیباتر از همیشه کند. مجسمه‌ها به گونه‌ای نشان‌دهنده افکار و احساسات شما هستند. به همین دلیل در انتخاب آن‌ها باید دقت زیادی به خرج دهید. سعی کنید مجسمه‌ای را انتخاب کنید که با تم کلی خانه شما هماهنگ باشد. مجسمه‌های کلاسیک معمولا برای تزیین میز جلو مبلی گزینه مناسب‌تری خواهند بود.

  • میز جلو مبلی سلطنتی انتخاب کنید

یکی از ایده‌های بسیار جذابی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و ترند شده، ایده میز سلطنتی است. این نوع میز ظاهری بسیار جذاب و شیک به بخش جلو مبلی شما خواهد داد. میز سلطنتی به میزی می‌گویند که دارای جزئیات فراوان و منبت‌کاری‌های خاص باشد. این میز معمولا از جنس استیل است و رنگ بسیار جذابی دارد. برای تزیین میز جلو مبلی سلطنتی می‌توانید از جاشمعی‌های نفیس و جاسیگاری‌های خاص استفاده کنید. همچنین می‌توانید مجسمه‌های نفیسی نیز روی میز سلطنتی قرار دهید.

تزئین میز جلو مبلی با چندسو

تزیین میز جلو مبلی یکی از موارد بسیار مهمی است که زیبایی اتاق شما را تعیین می‌کند. این میز بیش از هر شی دیگری در اتاق‌نشیمن به چشم می‌آید و به نوعی نمایانگر ظاهر خانه شما خواهد بود. به همین دلیل باید در مرتب کردن آن دقت زیادی به خرج دهید و سعی کنید، آن را به بهترین نحو تزیین کنید. تعیین نوع و طرح میز جلو مبلی اولین قدمی است که باید بردارید و سپس باتوجه به نوع و طرح میز، شروع به تزیین آن کنید.

همان‌گونه که گفتیم ایده‌های بسیار زیادی برای تزیین میز جلو مبلی وجود دارد که باتوجه به سلیقه خود باید آن‌ها را عملی کنید. سعی کنید، میز جلو مبلی را به گونه‌ای تزیین کنید که با ظاهر کلی خانه شما همخوانی داشته باشد. توجه کردن به رنگ‌ها را نیز فراموش نکنید و سعی کنید از رنگ‌های شاد و آرامبخش استفاده کنید.

دسته بندی مقالات عمومی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.